Onlinesupermarkt Picnic heeft 2022 afgesloten met een verlies van 208,7 miljoen euro. Dat is fors meer dan in 2021, toen er 114,7 miljoen verlies werd geleden. De netto-omzet van het bedrijf steeg het afgelopen jaar met met 27,7% naar 918,3 miljoen euro. Topman Michiel Muller stelt dat het gestegen verlies een gevolg is van overcapaciteit na de coronacrisis en de investeringen die werden gedaan in logistiek en uitbreiding van activiteiten. De onderneming zal blijven vasthouden aan de ambitie om snel te groeien.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
"Als retailers kritisch gaan kijken naar het assortiment, ontstaat er veel ruimte voor innovaties"
-
Na 25 jaar stopt Dennis de Aardappelman door streng milieubeleid
-
Sunions in december in Britse retail
-
Tien lessen voor export voeding naar Duitsland
-
Innovatieve boerderijautomaat verbetert de korte keten
-
B2B-bijeenkomsten met inkopers Poolse retail voorzien in een behoefte
-
Jesper Højer benoemd tot CEO van Jumbo Supermarkten
-
ACM start onderzoek naar prijzen van boodschappen in Nederlandse supermarkten
-
Prijs, gemak en duurzaamheid sturen supermarktgedrag in Nederland
-
Supermarkten in West-Australië verkopen geschilde rode uien