Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jeroen van Gurp en Martin van Doorn 15 jaar actief bij Profix AGF-Software:

"Steeds meer klanten zien software niet meer als noodzakelijk kwaad, maar begrijpen de toegevoegde waarde ervan"

Jeroen Van Gurp en Martin van Doorn zijn beiden 15 jaar werkzaam als ERP-consultants binnen Profix AGF-software. In dit interview van Profix gaan ze in op hun ervaringen bij Profix in de afgelopen 15 jaar en hun blik op de ERP en AGF-branche.

"Toen we hier kwamen werken, werkten we met een verouderd systeem en kregen we de kans om vanaf het begin betrokken te zijn bij de ontwikkeling van een nieuw systeem. Het was interessant om mee te denken, te ontwikkelen en te testen. Uiteindelijk hebben we het nieuwe systeem geïmplementeerd, wat onze groei stimuleerde. Door maatwerk te leveren, konden we voortdurend blijven ontwikkelen en bijdragen aan de verbetering van het programma. Met onze Profix AGF Software zijn onze consultants niet altijd afhankelijk van de programmeur. Omdat het zo’n flexibel systeem is, kan je de processen zelf zo goed als inrichten bij de klant. Daarnaast helpen de fijne collega’s, de samenwerkingen en de klantcontacten eraan mee om het 15 jaar leuk en uitdagend te houden", vertelt Martin.

"Voor mij geldt grotendeels hetzelfde verhaal", zegt Jeroen. "Het uitdagende proces om een pakket vanaf de basis op te bouwen, samen met het team, gaf veel voldoening. We bouwden veel kennis op en gebruikten onze ervaring met het oude systeem. Ons team had behoorlijke invloed op Profix, wat motiveerde omdat het succes van het bedrijf gunstig was voor iedereen. We zijn hard gegroeid, hoewel we wel wat meer personeel zouden kunnen gebruiken. Het is hartstikke leuk om aan deze groei bij te dragen."

"Zo doen we momenteel veel met het inrichten van dashboards vanuit BI-informatie. In samenwerking met klanten bespreken we welke informatie ze nodig hebben en denken we na over de meest eenvoudige manier om dit visueel te presenteren. Dat zijn hele leuke projecten om mee bezig te zijn en om mee te denken met de klant over hoe ze hun bedrijf makkelijker kunnen aansturen."

Wat Profix van andere bedrijven in de branche onderscheidt, zijn volgens Martin vooral de korte lijntjes. "We zijn niet zo'n groot bedrijf, dus vooral die korte lijnen zijn belangrijk voor ons. Onze directe bereikbaarheid is van groot belang. Klanten kunnen in principe altijd contact opnemen. We streven naar snelle reacties, meestal binnen enkele uren tot een dag. We proberen vragen snel en zo goed mogelijk op te lossen. Als we niet meteen een oplossing hebben, communiceren we dat en vragen we indien nodig om meer tijd. We hebben al meerdere projecten gedaan waarbij we al vóór het tekenen van het contract iets ontwikkelen. We laten zien dat we een specifiek proces kunnen aanpakken. We verwachten niet dat klanten zich volledig vastleggen voordat we actie ondernemen, zoals soms bij concurrenten soms gebeurt. Onze verkoopteams bestaan ook uit consultants, dus ze begrijpen wat wel en niet haalbaar is."

Branchekennis
"Daarnaast hebben we veel branchekennis, omdat Profix zich al meer dan 30 jaar exclusief op de AGF-branche richt", vult Jeroen aan. "Onze software is echt gebaseerd op die kennis. Bovendien zijn we bereid om maatwerk te leveren. We merken ook bij potentiële klanten, dat de bereidheid voor maatwerk bij concullega's van ons steeds minder wordt. Aan de ene kant begrijp ik dat wel, omdat het je software stabieler houdt als je geen nieuwe functionaliteiten toevoegt. Aan de andere kant hechten wij er veel waarde aan om dat wel te doen, om aan de behoeften van onze klanten te voldoen. Ik denk dat dat ons echt onderscheidt in deze markt."

Gevraagd naar de grootste veranderingen en trends, is volgens Jeroen dat software niet langer alleen als noodzakelijk kwaad wordt beschouwd. "Mensen begrijpen de toegevoegde waarde ervan. Ze realiseren zich dat het gebruik van software het registreren en communiceren veel gemakkelijker maakt. Ook denken onze klanten actief mee over optimalisaties binnen het systeem. Vroeger was het meer 'we hebben iets nodig' en dan werd het in Profix gezet zonder verdere vragen. Nu krijgen we meer vragen, wat leidt tot een meer ontwikkelde software die zich aanpast aan bedrijfsveranderingen. Dit is een opmerkelijke verschuiving ten opzichte van 10 tot 15 jaar geleden."

"En vroeger had iedereen zijn eigen server binnenshuis. Toen cloudomgevingen opkwamen, waren mensen terughoudend vanwege data buiten de deur en internetuitval. Nu zie je juist veel klanten hun servers in datacenters plaatsen", besluit Martin.

Klik hier voor het volledige verhaal

Voor meer informatie:
Jeroen van Gurrp / Martin van Doorn
Profix AGF Software
Tel.: +31 (0)76 201 14 02
[email protected]
www.profix-it.nl

Publicatiedatum: