Volgens verschillende exposanten was de Anuga, 's werelds grootste vakbeurs voor eten en drinken, dit jaar deels beter dan die van voor Covid. "Mensen benaderen elkaar sneller en zijn blij dat ze weer persoonlijk met elkaar in contact kunnen komen. Daarnaast is het publiek ook nog internationaler dan het al was," zeggen ze. De stemming was over de hele linie goed. Alleen de verkeerssituatie in Keulen zorgde soms voor kleine complicaties. Ook op zaterdag en zondag waren sommige deelnemers positief verrast door het grote aantal bezoekers. Verschillende deelnemers zeiden dat de Anuga dit jaar zelfs beter was dan in de periode voor de pandemie. Bovendien lijkt de marktsituatie zich geleidelijk weer te stabiliseren.
Jelle Kesselaar, Rien Murre en Lennart Ras van TOP The Onion Group
Klik hier voor de fotoreportage van Anuga 2023.
"Anuga, 's werelds belangrijkste en grootste vakbeurs voor voeding en dranken, blijft onbetwist aan de top en liet vijf dagen lang zien dat het voor de sector dé place-to-be is. Met ongeveer 140.000 vakbezoekers uit 200 landen en zo'n 7.900 exposanten uit 118 landen overtrof
's werelds grootste vakbeurs alle voorspellingen. Het aandeel buitenlandse exposanten was 94 procent en het aandeel aan bezoekers kwam op een recordaantal van 80 procent," melden de organisatoren.
Kramer's Zuurkool
"De exposerende bedrijven prezen vooral de hoge kwaliteit van de vakbezoekers. Van de grote foodretailers waren alle relevante spelers vertegenwoordigd: Amazon, Aeon Co, Aldi, Auchan, Carrefour, Coop, Cosco Wholesale, Colruyt Group, Lidl & Kaufland, Metro, Mercadona, Migros, Rewe, Spar en Walmart. De best vertegenwoordigde Europese landen qua bezoekers waren Groot-Brittannië, Italië, Nederland, Spanje en Turkije. Buiten Europa behoorden Brazilië, China, Japan, Korea en de VS tot de meest vertegenwoordigde landen."
De volgende Anuga vindt plaats van 4 tot 8 oktober 2025.
Voor meer informatie: www.anuga.de