Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fairshares volgens GfK

Supermarkten hebben het lastig met AGF

Versprestaties van supermarkten lopen sterk uiteen, zo blijkt uit onderzoek naar fairshares van GfK. De positie van supermarkten met een bovengemiddelde fairshare in AGF is verslechterd. Uit de gepubliceerde cijfers in Distrifood blijkt dat nog 3 formules een fair share van boven de 100 hebben: Lidl, waarvan de fair share zakte van van 123 naar 120, Nettorama die zich verbeterde van 107 naar 111 en Albert Heijn waarvan de fair share zakte van 104 naar 101.

Vorig jaar had Boni ook een fairshare van boven de 100 maar zakte dit jaar terug van 101 naar 98. Coop is in zijn nadagen een interessante stijger op de lijst, van 90 naar 99. Ook Plus, dat zo onder vuur ligt, doet het beter met een fair share van 95 tegen 91 vorig jaar. Agf is dus een versgroep waar het fusiebedrijf het goed doet.

Klik hier voor het hele artikel in Distrifood

Publicatiedatum: