Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Plant based en vegan vast onderdeel van de menukaart

AGF-standhouders present op Horecava 2024

Tholen - De Horecava vond van 8 t/m 11 januari plaats in RAI Amsterdam. Deze editie van de horecabeursstond onder andere in het teken van professionalisering. Door stijgende prijzen, personeelstekorten, toenemende concurrentie en de verwachtingen van klanten, is een professionele aanpak noodzaak voor horecabedrijven.

Terwijl gastvrijheid voorop blijft staan, vragen zaken zoals schaalvergroting en automatisering steeds vaker de aandacht. Tijdens Horecava werd uitgebreid stilgestaan bij deze belangrijke onderwerpen. Voor de horecaondernemer die wil overleven is een bezoek aan Horecava noodzaak. Met ruim 64.000 bezoekers was ook deze editie een succes.


Het team van Schulp met het nieuwe wortel, sinaasappel & gembersap

Op de vorige Horecava zagen we dat plant based en vegan geen noviteit meer was, maar nu een normaal onderdeel van de menukaart is. Dit jaar bleek dat nu robotisering en AI omarmd wordt. Wij van AGF.nl namen er ook een kijkje en hebben de AGF-bedrijven weer op de gevoelige plaat vastgelegd.

Van Gelder was deze editie ruim vertegenwoordigd op de beurs met verschillende vegan producten. Zo kon men een groenteschnitzel en paddenstoel-truffel Schnitzel proeven, en voor wie de Beef Wellington op het menu had staan met Kerst kon op de stand ook een vegan Wellington proberen. De aanvraag is zo groot dat de vegan producten in eigen productie zijn bij Van Gelder.


Stijn Baan van Koppert Cress

Koppert Cress liet aan de chef-kok’s zien hoe specialties in een donkere ruimte worden geteeld. Daarnaast werd wel duidelijk dat ze ook in de restaurants zich moeten aanpassen aan het personeelstekort. Sterker nog, er komen steeds meer restaurants die alleen nog maar opwarmen, dus de convenience-producten moeten steeds meer van hoge kwaliteit zijn.


Quik's

Bij Quik's Potato Products werden de Robuuste Frites met schil geïntroduceerd. Ardo pronkte met de nieuwe Corn Ribs, deze zijn vooral een aanvulling op het gerecht. Schulp blijft nieuwe sappen ontwikkelen, zo hadden ze op deze editie de nieuwe smaak: wortel, sinaasappel & gember. Geen nieuwe producten, maar wel voor het eerst als exposant op de beurs was Dick Schaap.

Ook in de verpakkingswereld verandert er veel voor 2024. De wetgeving is aangepast en het is duidelijk dat we steeds meer richting recyclebaar gaan. Bij Paardekooper proberen ze daar ook in mee te gaan. Alleen is de praktijk soms wat lastiger dan dat we op papier voorgeschoteld krijgen.

Al met al een goede Horecava. Voor 2025 staat alweer de volgende op de planning. Deze zal gehouden worden van 13 t/m 16 januari in de RAI in Amsterdam.

Klik hier voor de fotoreportage