Tholen - Van zondag 17 tot en met dinsdag 19 maart werd in Kortrijk weer de tweejaarlijkse beurs Tavola georganiseerd. De editie van 2024 vond opnieuw plaats in de Kortrijk Xpo, waar, ondanks een lange reistijd, onder meer vele Nederlanders hun weg naar de beurs vonden. Goedgevulde hallen waren het beeld gedurende de dagen, die zondag vooral dagjespubliek naar Kortrijk bracht, maar vanaf maandag werd er ook menig professional ontvangen. "Wat me misschien het meeste opvalt, is de leuke sfeer en grote bereidheid tot het vinden van nieuwe producten onder de bezoekers", was een veelgehoorde mening.
Klik hier voor de fotoreportage
De Tavola is een voedselspecialiteitenbeurs waar traditiegetrouw vooral ingezet wordt op charcuterie, kazen en wijnen, maar ook de AGF-producten waren deze editie goed vertegenwoordigd. Uiteraard was dit met name het geval voor de bewerkte varianten van verse aardappelen, groenten en fruit, maar met het debuut van onder meer Nicolai Fruit en Enzafruit en bekende namen als De Aardappelhoeve, Stoffels Tomaten, Roussel Onions en de REO Veiling had ook het verssegment de nodige afvaardiging. Toch kon men zich niet aan de indruk onttrekken dat, zo vlak na de Week zonder Vlees in Nederland, de stands met grote stukken ham veel aandacht trokken.
Toch introduceerden verschillende bedrijven ook weer nieuwe producten, zoals Waltson Chips met haar nieuwe Sweet BBQ-smaak. Daarnaast stond Roussel Onions voor het eerst met het merk FAIA op een beurs in Belgiƫ en introduceerden DV Fresh en Frupeco haar nieuwe merk Bon Frais, waarmee ze direct richting de retail gaan vermarkten. Al met al was er onder de AGF-standhouders toch tevredenheid met hoe de beurs is verlopen. Waar het in sommige hallen misschien niet zo storm liep als gehoopt, gaven velen aan dat het voor de specifieke relaties waar Tavola voor bedoeld is een succesvolle beurs is geweest.
Klik hier voor de fotoreportage
Voor meer informatie:
Tavola 2024
www.tavola-xpo.be