Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wilco van den Berg, GroentenFruit Huis

"Supermarktverkoop groenten en fruit na jaren daling weer wat in de lift"

"Na jaren van daling zit de consumptie van groenten en fruit dit jaar weer wat in de lift. Vergeleken met vorig jaar steeg de supermarktverkoop van groenten en fruit in de periode van januari tot half juli met 3 procent", zo blijkt uit informatie van GroentenFruit Huis op basis van data van Circana.© GroentenFruit Huis

"Hopelijk kunnen we aan het eind van het jaar bij het beschikbaar komen van de jaarcijfers constateren dat de weg omhoog definitief is ingezet", aldus marktexpert Wilco van den Berg van GroentenFruit Huis. Producten die vooral verantwoordelijk zijn voor de grotere supermarktverkoop tot half juli, ofwel producten met een verkoopgroei van 10 procent of meer (volume) zijn mango, trostomaat, druif (vooral rode), aardbei, watermeloen, avocado en kiwi.

Bron: Wilco van den Berg, GroentenFruit Huis

Gerelateerde artikelen → Zie meer