Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fruit Logistica 2018 - België

Jan Engelen van Coöperatie Hoogstraten toont kwaliteits- aardbeien.
Jan Engelen van Coöperatie Hoogstraten toont kwaliteits- aardbeien.
Dominiek Keersebilck de commercieel directeur van REO veiling. De hoofdproducten van deze veiling zijn: prei, tomaten, aardbeien. Reo veiling volgt haar telers naar Frankrijk. In Europa blijft de REO Veiling inzetten op Frankrijk als haar tweede thuismarkt. In Noord Frankrijk wordt 10 hectare Belgische teelt trostomaten geteeld. De Franse tomaten worden vanaf eind maart via de REO Veiling vermarkt onder het label 'Les Nouveaux Producteurs'. Ook het aanbod van aardbeien en de frambozenteelt is sterk toegenomen. Van dit laatste product werden in 2016 400.000 punnets en in 2017 1,2 miljoen punnets verhandeld.
Dominiek Keersebilck de commercieel directeur van REO veiling. De hoofdproducten van deze veiling zijn: prei, tomaten, aardbeien. Reo veiling volgt haar telers naar Frankrijk. In Europa blijft de REO Veiling inzetten op Frankrijk als haar tweede thuismarkt. In Noord Frankrijk wordt 10 hectare Belgische teelt trostomaten geteeld. De Franse tomaten worden vanaf eind maart via de REO Veiling vermarkt onder het label 'Les Nouveaux Producteurs'. Ook het aanbod van aardbeien en de frambozenteelt is sterk toegenomen. Van dit laatste product werden in 2016 400.000 punnets en in 2017 1,2 miljoen punnets verhandeld.
Lieve Michielsen, Emily Vandijck en Evy van Gastel van Special Fruit
Lieve Michielsen, Emily Vandijck en Evy van Gastel van Special Fruit
Sofie Lambrecht poseert voor de Wall of Innovations. Een mooi idee om te tonen wat je in huis hebt. In samenwerking met relaties wordt gekeken waar waarde toegevoegd kan worden aan het product. Waar wordt de consument warm van, op welke manier wordt de consument geprikkeld om een product te kopen? Als voorbeeld laat Sofie de Happy Snacking zien. Een beker met gekleurde bloemkool roosjes. Een ander voorbeeld is de samenwerking met Disney waarmee afspraken zijn gemaakt om appels onder de naam Cars te verpakken met een look waarbij kinderen deze appels als eerste zullen kiezen. Belorta wil met deze nieuwe producten het verschil maken. Er werd een voetballijn ontwikkelt voor snacktomaatjes in 250 en 500 grams verpakking. Een opvallende verpakking in de vorm van een voetbalshirt in de Belgische kleuren van de vlag. Het bewijs voor de juiste keuze werd geleverd toen de omzet van snacktomaatjes significant toenam. Begin juni richting het WK zal een totale voetballijn worden neergezet waarbij Belorta zorgt voor nog meer verrassingen op voetbal gebied. Een derde innovatie is de Red Inside lijn. Een productlijn waarbij, zoals de naam al zegt, producten met rood vruchtvlees worden aangeboden. Voorbeeld is de Ruby Red pruimtomaat die voorzien is van een cliplabel om de herkenbaarheid te vergroten. Nog een innovatie is de Spring Mix. Met deze pakketten geselecteerde groenten wil Belorta de consument inspiratie laten opdoen voor het koken en extra beleving creëren. Door geselecteerde groenten in een pakket aan te bieden kan de consument kennis maken met producten. Door in het pakket een speciale groentesoort die hij normaal gezien niet gekocht zou hebben toe te voegen kan dit een eerste kennismaking zijn met het betreffende product. Belorta biedt ongeveer 240 verschillende producten aan. Tijdens de Fruit Logistica werd het 5 jarig bestaan gevierd.
Sofie Lambrecht poseert voor de Wall of Innovations. Een mooi idee om te tonen wat je in huis hebt. In samenwerking met relaties wordt gekeken waar waarde toegevoegd kan worden aan het product. Waar wordt de consument warm van, op welke manier wordt de consument geprikkeld om een product te kopen? Als voorbeeld laat Sofie de Happy Snacking zien. Een beker met gekleurde bloemkool roosjes. Een ander voorbeeld is de samenwerking met Disney waarmee afspraken zijn gemaakt om appels onder de naam Cars te verpakken met een look waarbij kinderen deze appels als eerste zullen kiezen. Belorta wil met deze nieuwe producten het verschil maken. Er werd een voetballijn ontwikkelt voor snacktomaatjes in 250 en 500 grams verpakking. Een opvallende verpakking in de vorm van een voetbalshirt in de Belgische kleuren van de vlag. Het bewijs voor de juiste keuze werd geleverd toen de omzet van snacktomaatjes significant toenam. Begin juni richting het WK zal een totale voetballijn worden neergezet waarbij Belorta zorgt voor nog meer verrassingen op voetbal gebied. Een derde innovatie is de Red Inside lijn. Een productlijn waarbij, zoals de naam al zegt, producten met rood vruchtvlees worden aangeboden. Voorbeeld is de Ruby Red pruimtomaat die voorzien is van een cliplabel om de herkenbaarheid te vergroten. Nog een innovatie is de Spring Mix. Met deze pakketten geselecteerde groenten wil Belorta de consument inspiratie laten opdoen voor het koken en extra beleving creëren. Door geselecteerde groenten in een pakket aan te bieden kan de consument kennis maken met producten. Door in het pakket een speciale groentesoort die hij normaal gezien niet gekocht zou hebben toe te voegen kan dit een eerste kennismaking zijn met het betreffende product. Belorta biedt ongeveer 240 verschillende producten aan. Tijdens de Fruit Logistica werd het 5 jarig bestaan gevierd.
Het team van Demargro in gesprek met klanten. Rechtsachter, de nieuwe generatie bij Demargro: Olivier De Meyer.
Het team van Demargro in gesprek met klanten. Rechtsachter, de nieuwe generatie bij Demargro: Olivier De Meyer.
De zoete aardappelteelt smaake bij De Aardappelhoeve dit jaar naar meer. Vlnr. Bart Nemegheer, Wourter Devlies en Ruben Nemegheer
De zoete aardappelteelt smaake bij De Aardappelhoeve dit jaar naar meer. Vlnr. Bart Nemegheer, Wourter Devlies en Ruben Nemegheer
Urs Luder van Kanzi is enthousiast. Zijn motto: een Kanzi is niet zomaar een appel, het is een kwaliteitsappel!
Urs Luder van Kanzi is enthousiast. Zijn motto: een Kanzi is niet zomaar een appel, het is een kwaliteitsappel!
Areli Vargas, Tom Robyn, Zak Laffite, Tom Rouse en Chris Cockie van Wonderful Citrus.
Areli Vargas, Tom Robyn, Zak Laffite, Tom Rouse en Chris Cockie van Wonderful Citrus.
Bert Barmans, Bruce Cameron en Craig Thompson van Zespri
Bert Barmans, Bruce Cameron en Craig Thompson van Zespri
Petra en Paul Stoffels van Stoffels Tomatoes. De Automato is een blikvanger op de beurs. Er blijkt veel belangstelling te zijn voor deze innovatie in tomaatjes. Bezoekers zijn positief over het vernieuwde gamma, de frisse gerestylde uitstraling en het unieke van het concept. Zo zien we de Tomador, de Tomagusto en de Tomamuse. Ieder product met zijn eigen vorm, smaak en toepassing. Het doel is dat consumenten de naam Stoffels associeert met iets dat per definitie goed is. Of het nou gaat om de smaak, kwaliteit of houdbaarheid.
Petra en Paul Stoffels van Stoffels Tomatoes. De Automato is een blikvanger op de beurs. Er blijkt veel belangstelling te zijn voor deze innovatie in tomaatjes. Bezoekers zijn positief over het vernieuwde gamma, de frisse gerestylde uitstraling en het unieke van het concept. Zo zien we de Tomador, de Tomagusto en de Tomamuse. Ieder product met zijn eigen vorm, smaak en toepassing. Het doel is dat consumenten de naam Stoffels associeert met iets dat per definitie goed is. Of het nou gaat om de smaak, kwaliteit of houdbaarheid.
Tony Fisette van Enzafruit
Tony Fisette van Enzafruit
Vanessa Ringler, Thaïs Mees, Alexander Dewispelaere en Nele Van Avermaet. van VLAM. Alexander is de nieuwe promotions manager voor Vlam in de sectoren AGF, vlees, zuivel en vis.
Vanessa Ringler, Thaïs Mees, Alexander Dewispelaere en Nele Van Avermaet. van VLAM. Alexander is de nieuwe promotions manager voor Vlam in de sectoren AGF, vlees, zuivel en vis.
Davy Smets, Marc Evrard en Diether Everaerts van de Belgische Fruit Veiling
Davy Smets, Marc Evrard en Diether Everaerts van de Belgische Fruit Veiling
Nick Michiels, Camiel Vercammen en Ervé Jooken van Frans Michiels & Zonen. Framibel is het eigen merk van FMB. Onder deze merknaam worden tomaten, komkommers, witloof en veldsla verkocht.
Nick Michiels, Camiel Vercammen en Ervé Jooken van Frans Michiels & Zonen. Framibel is het eigen merk van FMB. Onder deze merknaam worden tomaten, komkommers, witloof en veldsla verkocht.
Diederik Bogaert, Olivier D’Haenens, Peter van Veen en Frank Van Colenberghe van Vanco. Onder het eigen merk Colora worden o.a. de hoofdproducten aangeboden. Dit zijn; Conference, aardbeien, prei en tomaten. Colora staat voor goede kwaliteit tegen een goede prijs. De groei zit in de snackgroenten met o.a. een breed aanbod aan snacktomaatjes.
Diederik Bogaert, Olivier D’Haenens, Peter van Veen en Frank Van Colenberghe van Vanco. Onder het eigen merk Colora worden o.a. de hoofdproducten aangeboden. Dit zijn; Conference, aardbeien, prei en tomaten. Colora staat voor goede kwaliteit tegen een goede prijs. De groei zit in de snackgroenten met o.a. een breed aanbod aan snacktomaatjes.
Kris Wouters van de gelijknamige fruithandel
Kris Wouters van de gelijknamige fruithandel
Den Berk Délice in de stand van Coöperatie Hoogstraten. Paul van den Mierop en Loes van der Velden proberen met concepten supermarkten te triggeren
Den Berk Délice in de stand van Coöperatie Hoogstraten. Paul van den Mierop en Loes van der Velden proberen met concepten supermarkten te triggeren
Tomde WIner, Peter Parms en Lieven Coppieters van Rotom uit Sint Katelijne Waver
Tomde WIner, Peter Parms en Lieven Coppieters van Rotom uit Sint Katelijne Waver
Jos Jordens en Mariette Hansen van Gemex. Deze specialist op het gebied van het Belgische Groenten en fruit aanbod was één van de eersten die deelnamen aan de Fruit Logistica 26 jaar geleden.
Jos Jordens en Mariette Hansen van Gemex. Deze specialist op het gebied van het Belgische Groenten en fruit aanbod was één van de eersten die deelnamen aan de Fruit Logistica 26 jaar geleden.
Stefaan Delmaire en Francis Binst van Binst Breeding & Selection
Stefaan Delmaire en Francis Binst van Binst Breeding & Selection
Jager Bernd, Jorand Chritian, Lowie en Dieter Derwael van Bel'Export
Jager Bernd, Jorand Chritian, Lowie en Dieter Derwael van Bel'Export
Dies Vanrijsselberghe van Devos Group met de bekende combinatie van paarden en hardfruit
Dies Vanrijsselberghe van Devos Group met de bekende combinatie van paarden en hardfruit
Charlotte Warnez van het gelijknamige verpakkingsbedrijf Warnez
Charlotte Warnez van het gelijknamige verpakkingsbedrijf Warnez
Anneleen Muyshondt en Dirk Cornelis van Pomuni
Anneleen Muyshondt en Dirk Cornelis van Pomuni
Marcin Hermanowicz en Filiep Callewaet van Benelux Fruitservice
Marcin Hermanowicz en Filiep Callewaet van Benelux Fruitservice
Achiel Ryckaert van de ABCz Goup heeft hoge verwachtingen van de Morgana-appel
Achiel Ryckaert van de ABCz Goup heeft hoge verwachtingen van de Morgana-appel
Vergro bestaat dit jaar 50 jaar. Rond 10 november 1968 werd het bedrijf opgericht door Eric Noppe en Hendrik Vermeersch. Op de foto Eric en Dominique Noppe.
Vergro bestaat dit jaar 50 jaar. Rond 10 november 1968 werd het bedrijf opgericht door Eric Noppe en Hendrik Vermeersch. Op de foto Eric en Dominique Noppe.
Calsa/Weiss, Veerle van der Sijpt van Fresh Trade Belgium en Luc Claus van Calsa/Weiss. Ar'delice is het eigen label van dit bedrijf.
Calsa/Weiss, Veerle van der Sijpt van Fresh Trade Belgium en Luc Claus van Calsa/Weiss. Ar'delice is het eigen label van dit bedrijf.
DBS – DBS Agro – Verco. 3 bedrijven in de gezamenlijke stand. Dominique Severijns en Jef Tilkin.
DBS – DBS Agro – Verco. 3 bedrijven in de gezamenlijke stand. Dominique Severijns en Jef Tilkin.
Nader Jouni en Wissam Charwani van WJT International.
Nader Jouni en Wissam Charwani van WJT International.
Mustapha Chihabi en Kasi Chihabi van M1 Distribution met het merk Tomoor.
Mustapha Chihabi en Kasi Chihabi van M1 Distribution met het merk Tomoor.
De nieuwe stand van Euro Pool System.
De nieuwe stand van Euro Pool System.
Johan Cailliez, Steven Beuselinck, Stefaan Verhelst en Jakob van Poucke van Luik Natie.
Johan Cailliez, Steven Beuselinck, Stefaan Verhelst en Jakob van Poucke van Luik Natie.
Wouter de Koning en Debbie Driessen van Fresh Connection.
Wouter de Koning en Debbie Driessen van Fresh Connection.
Kristien de Waele en Johan van der Meirsch van DP Survey Group.
Kristien de Waele en Johan van der Meirsch van DP Survey Group.
Ben van Wolput van Antwerp Cold Stores en Stefanie D'Herde van Havenbedrijf Antwerpen.
Ben van Wolput van Antwerp Cold Stores en Stefanie D'Herde van Havenbedrijf Antwerpen.
Marjolein Warburg en Jean Ruinard van het net nieuw gevormd gefuseerde haven van Vlissingen, Terneuzen en Gent.
Marjolein Warburg en Jean Ruinard van het net nieuw gevormd gefuseerde haven van Vlissingen, Terneuzen en Gent.
Links Niels van Belzen en rechts Hans Mol van GreenSea met in het midden Benjamin Emmert van FSC.
Links Niels van Belzen en rechts Hans Mol van GreenSea met in het midden Benjamin Emmert van FSC.
Tim Oste van Remant Cool Logistics.
Tim Oste van Remant Cool Logistics.
Kris Onghena, Saskia Icke en Steve Alaerts van Foodcareplus.
Kris Onghena, Saskia Icke en Steve Alaerts van Foodcareplus.
Jan-Willem Schrijver van Emerson Cargo Solutions .
Jan-Willem Schrijver van Emerson Cargo Solutions .
De GoReal-Time XL, een real time tracker voor locatie, temperatuur en veiligheid.
De GoReal-Time XL, een real time tracker voor locatie, temperatuur en veiligheid.
De gezamenlijke stand van Port of Antwerp.
De gezamenlijke stand van Port of Antwerp.
Met alle deelnemende bedrijven.
Met alle deelnemende bedrijven.
Bart Caspers, Annemieke van der Heijden en Gerjo Scheringa van Euro Pool System.
Bart Caspers, Annemieke van der Heijden en Gerjo Scheringa van Euro Pool System.
Raquel Izquierdo de Santiago en Berta Redondo Benito van Europatat.
Raquel Izquierdo de Santiago en Berta Redondo Benito van Europatat.
Helena Deruwe van Freshfel Europe en WAPA.
Helena Deruwe van Freshfel Europe en WAPA.
Eglé Baecke-Eimontaité van EUropean Sprouted Seeds Associaton.
Eglé Baecke-Eimontaité van EUropean Sprouted Seeds Associaton.
De mannen van Schoeller Allibert, Mark Gerritsen, Wim Mentens en Cees de Jong.
De mannen van Schoeller Allibert, Mark Gerritsen, Wim Mentens en Cees de Jong.
Peter van Goey van Vergro.
Peter van Goey van Vergro.
Bart’s Potato Company levert wereldwijd aardappelen en uien. Ook diepgevroren friet uit eigen productie vindt naar diverse exportbestemmingen. Jurgen Duthoo, Dany Devinck en Javier Fernandez.
Bart’s Potato Company levert wereldwijd aardappelen en uien. Ook diepgevroren friet uit eigen productie vindt naar diverse exportbestemmingen. Jurgen Duthoo, Dany Devinck en Javier Fernandez.
Agri Tehnology. Roger Van Engelgem met een collega uit Australie. AiroFresh werd door de NASA ontwikkeld en is een uniek luchtzuivering systeem dat 100% veilig is voor de gebruiker en het milieu. Met Airofresh is het zelfs mogelijk om vis, vlees en AGF in één ruimte te plaatsen. Er vindt dan geen contaminatie plaats.
Agri Tehnology. Roger Van Engelgem met een collega uit Australie. AiroFresh werd door de NASA ontwikkeld en is een uniek luchtzuivering systeem dat 100% veilig is voor de gebruiker en het milieu. Met Airofresh is het zelfs mogelijk om vis, vlees en AGF in één ruimte te plaatsen. Er vindt dan geen contaminatie plaats.
Zouk Fruit Innovation van Johan Nicolai. ZOUK ontwikkelt nieuwe appelvariëteiten via klassieke veredeling, ze organiseert de kwekersrechtelijke en merkrechtelijke beschermingen wereldwijd. Ze coördineert de productie en de controle van het vermeerderingsmateriaal.
Zouk Fruit Innovation van Johan Nicolai. ZOUK ontwikkelt nieuwe appelvariëteiten via klassieke veredeling, ze organiseert de kwekersrechtelijke en merkrechtelijke beschermingen wereldwijd. Ze coördineert de productie en de controle van het vermeerderingsmateriaal.
Ilse Ceulemans van Lava vraagt u alvast de datum van 4 en 5 september te blokken in uw agenda. Op deze dagen vindt te Brugge een congres plaats dat helemaal draait om de kool. Het thema is: 'Kool, een gewas met een toekomst'. De website is www.brassica2018.be
Ilse Ceulemans van Lava vraagt u alvast de datum van 4 en 5 september te blokken in uw agenda. Op deze dagen vindt te Brugge een congres plaats dat helemaal draait om de kool. Het thema is: 'Kool, een gewas met een toekomst'. De website is www.brassica2018.be
De stand van het 5 jarige Belorta werd voortdurend goed bezocht. De Wall of Innovation was een blikvanger waar men de ontwikkelingen op het gebied van productinnovatie kon bekijken.
De stand van het 5 jarige Belorta werd voortdurend goed bezocht. De Wall of Innovation was een blikvanger waar men de ontwikkelingen op het gebied van productinnovatie kon bekijken.
Rudi Callens van aardappelhandel Dauchy neemt het nieuwe seizoen door met klanten uit Senegal.
Rudi Callens van aardappelhandel Dauchy neemt het nieuwe seizoen door met klanten uit Senegal.
Danny Ringoot van Ringoot Fruit & Ringoot Overseas in gesprek met klanten.
Danny Ringoot van Ringoot Fruit & Ringoot Overseas in gesprek met klanten.
De blikvanger in de stand van de Groep A De Witte.
De blikvanger in de stand van de Groep A De Witte.
Philippe Devigne, nieuwe medewerker van de directie voor het secretariaat bij Europees Centrum voor Fruit en Groenten, Marion Van Cauteren en directeur Thierry Nuttin.
Philippe Devigne, nieuwe medewerker van de directie voor het secretariaat bij Europees Centrum voor Fruit en Groenten, Marion Van Cauteren en directeur Thierry Nuttin.
David Attia, Iris Van Laethem en Arnelle Moonens van Van Laethem bvba. Dit bedrijf verhandelt kruiden, minigroenten, minisalades en eetbare bloemen onder de merknaam BellÁroma.
David Attia, Iris Van Laethem en Arnelle Moonens van Van Laethem bvba. Dit bedrijf verhandelt kruiden, minigroenten, minisalades en eetbare bloemen onder de merknaam BellÁroma.
Het team van Oryx uit België in gesprek met haar Ierse klant Paul Brophy, een broccoliproducent. Oryx automatiseert in de AGF sector vanaf de oogst tot in de supermarkt.
Het team van Oryx uit België in gesprek met haar Ierse klant Paul Brophy, een broccoliproducent. Oryx automatiseert in de AGF sector vanaf de oogst tot in de supermarkt.
Annick Boussier van Boussier-Belfrutex in gesprek met klanten.
Annick Boussier van Boussier-Belfrutex in gesprek met klanten.
Jo Lambrecht en Philip Willems van Belorta.
Jo Lambrecht en Philip Willems van Belorta.
Deze dames promoten de Conference-peer op de Duitse markt
Deze dames promoten de Conference-peer op de Duitse markt
Peter Durlet van Fruitboomkwekerij Depa Fruit
Peter Durlet van Fruitboomkwekerij Depa Fruit
Nee, geen asperges, maar geschilde schorseneren bij BelOrta
Nee, geen asperges, maar geschilde schorseneren bij BelOrta
Johan de Gendt, Hannah Nicolai en Stijn Weckx
Johan de Gendt, Hannah Nicolai en Stijn Weckx
Luc Metdepenningen en Sara Nauwelaers van Brussels Airlines en Brussels Airport
Luc Metdepenningen en Sara Nauwelaers van Brussels Airlines en Brussels Airport
Stand van Dries Sebrechts Fruit
Stand van Dries Sebrechts Fruit
Raf Rutten en Geert Colda van Boomkwekerij Carolus
Raf Rutten en Geert Colda van Boomkwekerij Carolus
Ook Orca biedt een breed gamma groenten aan
Ook Orca biedt een breed gamma groenten aan