In het Zeeuwse Axel is de fabriek van Kraker Trailers gevestigd. In deze fabriek worden schuifvloertrailers gemaakt: seriematig als het om het standaardvoertuig gaat of in een ander deel van de productiehal als het om trailers op maat gaat. Twee Kraker-voertuigen die hun inzetgebeid in de land- en tuinbouw vinden, zijn de CF-ISO en de CF-Agri.
CF-ISO, voor gekoeld transport
Deze koeltrailer met schuifvloer is net zoals de andere Kraker voertuigen multifunctioneel en geschikt voor transport van meerdere producten. De uitwendige breedte van Kraker's CF-ISO is 2600 mm, de inwendige breedtemaat is 2500 mm.
Het meeloopschot is zo ontwikkeld dat de gekoelde lucht door de trailer kan circuleren. Bij de CF-ISO zijn het kopschot, de vloer (front drive system), de wanden en de deuren geïsoleerd. Verder heeft de CF-ISO een koeltrailer-chassis met lage nek. De CF-ISO heeft een laag eigen gewicht.
CF-Agri, voor laden tijdens het oogsten
Agrarische producten worden nog vaak over korte afstanden over de weg vervoerd in een tractor-landbouwvoertuig-combinatie. Hier zijn deze voertuigen echter niet voor gebouwd. De maximumsnelheid van deze voertuigen is 25 kilometer per uur: dit zorgt voor gevaarlijke situaties in het huidige transportlandschap.
Kraker Trailers biedt een oplossing met de CF-Agri. De CF-Agri is 10,4 meter lang, voorzien van 3 luchtgeveerde en gestuurde assen en 6 landbouwbanden. Het voertuig heeft een laag eigen gewicht. Het volume van de CF-Agri is 65m³.
Het landbouwproduct wordt bij inzet van de CF-Agri slechts éénmaal geladen, in plaats van het laden op het land in een voertuig dat daarna op een betonplaat kiept en waar het vervolgens wordt overgeladen in een ander voertuig om zo verder te worden getransporteerd. De CF-Agri rijdt achter een landbouwtractor door het land, met een dissel en koppeling. Vervolgens wordt de CF-Agri aan een truck gekoppeld met een standaardkingpin op de koppelschotel. De dissel, die in het land wordt gebruikt, is opklapbaar, zodat er geen problemen zijn bij het aankoppelen aan de truck.
De CF-Agri combineert off road gebruik met on road snelverkeer. Het voertuig kan laden tijdens het oogsten en daarna de lading over de weg vervoeren, ook als LZV-combinatie. Dit alles bij elkaar zorgt voor minder productverlies, minder brandstofverbruik en voldoet tevens aan de huidige veiligheidseisen.


Abonneren
Vacatures
"Tweetende tuinders"
Top 5 - gisteren
- "Dat Duitsland en het Verenigd Koninkrijk in deze tijd nog oude uien hebben is nooit vertoond"
- "Met onze winterui Panther beschik je eind juni al over een kwalitatieve zaaiui waarmee je alle kanten op kunt"
- "Uienhandel en opslag maakt ons een ideale schakel tussen producent en afnemer"
- André Boot (Hazera) in het huwelijksbootje gestapt
- “Wij zien dit jaar een hoge toename van uienvliegschade"
Top 5 - afgelopen week
- 2.500 bezoekers op Open Dag CZAV/Rusthoeve
- Dripirrigatieproef (15 hectare) dit jaar gecombineerd met fertigatie
- Uit de oude doos: Jonika
- "Onze fabrieksvloer spreekt voor zich: je ziet meteen dat het hier schoon is, ondanks de grote volumes die we verwerken"
- "Ondanks recordexport is de stemming op de uienmarkt nagenoeg het hele seizoen flauw geweest"
Top 5 - afgelopen maand
- "Redelijke vraag, groot aanbod en zenuwachtige telers op uienmarkt"
- 2.500 bezoekers op Open Dag CZAV/Rusthoeve
- Dripirrigatieproef (15 hectare) dit jaar gecombineerd met fertigatie
- Uit de oude doos: Jonika
- "Onze fabrieksvloer spreekt voor zich: je ziet meteen dat het hier schoon is, ondanks de grote volumes die we verwerken"
Weer
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-01 Shell opent eerste waterstofpunt voor vrachtverkeer Nederland
- 2022-07-01 Linde Material Handling introduceert nieuw stuurconcept voor vorkheftrucks
- 2022-07-01 Notifier om planning containervervoerders optimaal te matchen met vraag
- 2022-06-24 Biden ondertekent scheepvaartwet en maakt 'noodbevel' mogelijk
- 2022-06-24 Haven Rotterdam verliest miljoenen door personeelskrapte
- 2022-06-24 Maersk wijzigt schemanummering vanwege grote vertragingen
- 2022-06-24 Verenigd Koninkrijk brengt aantal importcontrolelocaties terug
- 2022-06-24 Intelligent deuropeningssysteem maakt communicatie tussen intern transport en infrastructuur mogelijk
- 2022-06-24 Oproep TLN aan Europese Commissie: terugkeerplicht opleggers schiet doel voorbij
- 2022-06-24 "Hardere daling tarieven containervaart op handen"
- 2022-06-24 Expediteur Allseas Global Logistics start eigen containerrederij
- 2022-06-24 Duitse havens starten weer op na 24-uurs staking
- 2022-06-17 President Joe Biden ziet gestegen prijzen containervaart als oorzaak voor inflatie
- 2022-06-17 "Onderzoek naar CMA CGM wegens belastingontduiking"
- 2022-06-17 Wat zijn de gevolgen van de verstoringen van de supply chain?
- 2022-06-17 "Digitalisering in de logistiek is noodzakelijk om voedselverspilling tegen te gaan"
- 2022-06-17 "'Just-In-Time'-aankomsten leidt tot 14% minder CO2-uitstoot door containerschepen"
- 2022-06-17 Afzet nieuwe trucks blijft laag, prijzen transport fors omhoog
- 2022-06-17 Nachtafsluiting Liefkenshoektunnel
- 2022-06-17 "Geen hogere prijzen door capaciteitsafspraken"