Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Afzet bio in Denemarken met 17,8% gestegen

Nieuwe cijfers van onderzoeksbedrijf Nielsen laten zien dat de verkoop van biologische producten in Denemarken is toegenomen met maar liefst 17,8 procent in de eerste helft van 2016, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Dat is een versnelling van de reeds significante groei van 12 procent in 2015.

Rasmus Sarauw-Nielsen, retail-analyticus bij Nielsen, zei dat de positieve stijging het resultaat is van de grote focus op biologische assortimenten door supermarktketens en ook het gevolg van de juiste marketing voor het verbeteren van de ontwikkeling.

Biologische assortimenten zijn nu zo wijdverbreid onder de Denen, dat het een concurrentievoordeel is geworden voor supermarkten en discounters. Dit heeft geleid tot een betere marketing van het biologische assortiment in de hele retailsector. En op zijn beurt heeft dat geholpen de biologische consumptie te stimuleren.

De top 5 snelst groeiende biologische categorieën zijn groenten, met 170 miljoen kronen (22,84 miljoen euro), fruit met 107 miljoen kronen (14,37 miljoen euro), gevolgd door eieren, zuivelproducten en sap met 30 miljoen kronen (4,03 miljoen euro).
Publicatiedatum: