Abonneren
Vacatures
Weer
Albert Heijn en Lidl groeien, Aldi verliest marktaandeel
Albert Heijn heeft zijn marktaandeel uitgebreid van 35 naar 35,2% en dat van Lidl groeit van 10 naar 10,3%. De Jumbo-supermarkten groeiden door de ombouw van de laatste C1000-winkels naar 18,4% marktaandeel. Dat is 0,1% procentpunt lager dan de opgetelde marktaandelen van de twee formules een jaar eerder. Coop en Deen wisten allebei een procentpunt te groeien in marktaandeel. Dat werd ingeleverd door Sligro's Emté, MCD en Attent, de formule die Spar Holding gaat opheffen.
Klik hier voor een uitvergroting. Bron: FMCG Opleidingen
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-12-01 "Consument in de EU is de dupe van inkoopprijsverschillen tussen supermarkten"
- 2023-11-24 Onafhankelijke Stichting Beter voor Natuur & Boer opgericht
- 2023-11-17 “Thuisverbruik groenten en fruit daalt, maar ligt nog boven niveau pre-corona"
- 2023-11-10 Lancering Boest voor boerderijwinkels
- 2023-11-03 Mijlpaal van 1000-ste aanbieder en toekomstplannen Lokaal Cadeau
- 2023-11-03 In nieuw Home Shop Center van Albert Heijn doen robots de boodschappen
- 2023-11-03 Supermarkten hebben het lastig met AGF
- 2023-10-27 Vrachtwagens Lidl vóór 2030 volledig elektrisch
- 2023-10-27 Plus, AH, Nettorama en de consolidatietrend
- 2023-10-13 De Fruitstal: Van onbemande kast tot bloeiende winkel
- 2023-10-13 Nettorama nummer 1 supermarkt in AGF, verschil met Lidl wordt groter
- 2023-09-22 "Consument selectiever in kopen gesneden groenten en fruit"
- 2023-09-22 Eerste paal geslagen nieuw AGF-DC van Picnic in Geldermalsen
- 2023-09-15 Forse omzetgroei keurmerken in de supermarkt: +22,8%
- 2023-09-15 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-08 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."