Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Leerzame groenten- en fruitknuffels bij Delhaize

Deze week start Delhaize met de leerzame promotiecampagne VitaMini's. Met deze campagne wil Delhaize kinderen op een ludieke manier in aanraking brengen met groenten- en fruit en hoopt dat kinderen in no time groenten- en fruitliefhebbers worden. De actie loopt tot en met 30 augustus. Tot die tijd kunnen ze een knuffel bemachtigen met 20 spaarzegels. De klant krijgt per bestede 20 euro 1 knuffelspaarzegel, twee educatieve VitaMinis-speelkaarten en twee VitaMinis-stickers.



Alarmerend
Volgens het persbericht van Delhaize eet slechts 5 procent van de Belgische bevolking eet dagelijks de aanbevolen hoeveelheid van 550 gram fruit en groenten per dag. Kinderen en jongeren scoren daarbij het slechts: in de leeftijdscategorieën 6-17 jaar eet haast niemand dagelijks genoeg fruit en groenten (99%). Een alarmerende situatie, stelt Delhaize.
Kinderen betrekken bij de boodschappen en bij het bereiden van maaltijden ziet Delhaize als deel van de oplossing. "Zo help je hen goede gewoonten op te bouwen met betrekking tot gezonde voeding en vooral het eten van groenten. In België wordt slechts 5,8% van de kinderen systematisch betrokken bij het koken. 68,8% volgt af en toe wat er zich in de keuken afspeelt, maar 25,5% heeft nooit een aandeel bij het bereiden van voeding."



Kookateliers
Delhaize: "Voor Delhaize is gezondheid een belangrijke pijler. Daarom engageert Delhaize zich om kinderen het belang van groenten en fruit bij te brengen. Deze doelstelling deelt Delhaize onder andere met GoodPlanet, en zo ontstond GoodCook. Sinds maart 2017 stappen Delhaize en GoodPlanet samen naar scholen en organiseren er kookateliers. Door de GoodCook kookateliers leren kinderen niet alleen de basisprincipes van gezonde en duurzame voeding, ze ontdekken ook de groenten en fruit van bij ons."






Publicatiedatum: