
Iedereen wil het beste zijn in vers
"Toen waren het restaurants waar mensen het beste eten zochten, maar nu zijn dat ook supermarkten. Met de blurring-trend van tegenwoordig kan men ook naar de retail voor een 'speciale ervaring' of 'versbeleving'." Jelger merkte op dat ook discounters als Lidl steeds meer focussen op 'fresh'. "Iedereen wil het beste zijn in vers. AGF is daar een heel belangrijk onderdeel van: het middelpunt." Hij zoomde in op aardbeien en gaf aan dat aardbeien anders zijn dan andere 'berries'. "Aardbeien zijn wel vaak te vinden bij de frambozen, blauwe bessen en bramen, maar dat zijn niche-producten. Aardbeien zijn 'mainstream'. Het is moeilijk om met dit product goede marges te maken."

Special journey
Maar hoe word je nu de beste in vers? Jelger benadrukt het belang van zichtbaarheid en goede smaak. Volgens hem zijn er verschillende elementen om de verkoop van aardbeien omhoog te krijgen, waaronder uiterlijk, zichtbaarheid, smaak, beschikbaarheid en houdbaarheid. "Smaak is echt een heel belangrijk onderdeel van klanttevredenheid. De consument is heel teleurgesteld als iets niet lekker is, ook al zou het product goedkoop zijn. Een heerlijke smaak zorgt voor herhalingsaankopen." Hij eindigde met de quote: "An exceptional strawberry experience is worth a special journey."
Voor meer informatie:
www.innovativefresh.com