
Bio-week
Begin augustus was het voor de vierde keer Bio-week bij Lidl. Het hele jaar door organiseert de discounter allerlei themaweken waarbij er tijdelijk een uitgebreider assortiment aangeboden wordt. Twee keer per jaar zijn de bio-producten hierin aan de beurt. "Deze actieweek is altijd een goede graadmeter om te zien waar de voorkeuren van de klanten naar uitgaan. Hierdoor kunnen er uiteindelijk steeds meer bio-producten in ons vaste assortiment opgenomen worden." Dit keer waren onder meer de zakjes met gedroogde kruiden en Grissini nieuw in het actie-assortiment.
Keuzes maken
Het biologische groente en fruit assortiment bij Lidl is sinds januari 2016 verdubbeld, geeft Sanne aan. "In het AGF-schap liggen bijvoorbeeld altijd zo'n 10 tot 14 biologische producten. Omdat we geen fullservice supermarkt zijn, moeten we keuzes maken in het assortiment. Hierbij kijken we naar de ruimte in het schap en wat de klant wil. Soms kiezen we ervoor om van een product zowel een reguliere als een meer duurzame variant aan te bieden en vaak vervangen we het. Sowieso zijn inmiddels veel producten in ons assortiment voorzien van een duurzaamheidslabel. Hierdoor kopen onze klanten vaak onbewust duurzame producten."Sanne erkent dat het als discounter wellicht een stuk lastiger is dan voor de speciaalzaak om het verhaal rond een product te vertellen. "In de speciaalzaak ligt meer een vast assortiment, ons aanbod wisselt regelmatig. Ook heerst in een discounter meer een 'no nonsense mentaliteit'. Wel laten we de consument op een andere manier kennismaken met de producenten, bijvoorbeeld via de website, folders en social media. En ze kunnen binnenkort bijvoorbeeld een dagje naar de boer."
Voor meer informatie:
Lidl Nederland
Havenstraat 71
1271 AD Huizen
035 5287400
persvoorlichting@lidl.nl
www.lidl.nl