Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
wat noviteiten uit Madrid

Fruit in shakers of punnets opvallende trend Fruit Attraction

Na een bezoek aan de vakbeurs Fruit Attraction die van 18 tot 20 oktober gehouden werd en waaraan 1.400 exposanten deelnamen, kwam een duidelijke trend naar voren. Namelijk dat veel producenten kiezen voor verpakkingen zoals punnets en shakers voor hun producten, variĆ«rend van aardbeien tot blauwe bessen, perziken, asperges en zelfs knoflook om het gebruiksgemak voor de consument te verhogen. 


Groene asperges in trays: schoongemaakt en klaar voor gebruik

Uiteraard is dit niet helemaal nieuw maar toch vonden we het een opvallende trend. 


Aspergetips in shakers
 
Naast punnets met het gebruikelijk zachtfruit, zagen we er ook met asperges en werden er zelfs shakerverpakkingen met aspergetips gepresenteerd. 



Een ander product was gepelde knoflook uit Spanje (Spanje geldt als Europa's grootste knoflookproducent).


Kookdemonstratie met versgesneden producten in gesealde bakjes

In een kraam was een fruitautomaat te zien die geschikt is voor sportscholen, scholen en andere openbare ruimten met perziken, nectarines, appelen, peren en groenten in kokerverpakkingen. 


Boven en onder: fruitautomaat, twee stuks fruit per koker. 



Het fruit, dat in punnets was verpakt, was niet altijd gesneden want we kwamen ook clementines tegen in een verpakking van twee stuks met de naam 'Pack duo', zodat ze makkelijk meegenomen kunnen worden zonder geplet te worden. Het idee hierachter is als volgt: "Laten we het leven wat makkelijker maken voor consumenten die fruit kopen. Het is duurder maar de dienstverlening compenseert de grotere vraag ten opzichte van ander fruit."


Ilip punnets beloond met de "Pasarela Innova"

Ilip werd onderscheiden op de afdeling 'Pasarela Innova' voor zijn punnets met krimpfolie, gecombineerd met actieve pads en speciale laser-geperforeerde folies. Life+ houdt AGF langer vers waarbij geen gewichtsverlies optreedt en de organoleptische eigenschappen bewaard blijven. 


Publicatiedatum: