Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vrolijke Versbox Jan Linders stimuleert kinderen om AGF te kopen

Geen Happy Meal maar een Vrolijke Versbox waarbij kinderen zelf fruit kunnen kopen en daarbij een leuke verrassing krijgen. Zo staat er op de AGF afdeling ook een iconische tractor waar kinderen spelenderwijs kennismaken met vers. Op deze manier wil Jan Linders kinderen helpen bij het kiezen voor gezonde voeding. Ook worden er onder de noemer Zin in Gezond verspreid in de winkel tips gegeven voor gezonde recepten of gezondere alternatieven. Chantal de Rijk: "Dit initiatief past bij onze inspanningen om vanuit onze MVO gedachte de consument én kinderen te helpen bij gezonde voeding. De tractor en de Vrolijke Versbox komen voort uit onze samenwerking met Kokkerelli, The Kids University for Cooking. Gezamenlijk spannen we ons in voor een gezonder voedingspatroon van kinderen."
 
De tractor en de presentatie van de Vrolijke Versbox
 
Vernieuwde huisstijl
De tractor en de Vrolijke Versbox maken deel uit van Jan Linders' vernieuwde huisstijl die invulling geeft aan waar Jan Linders voor staat: regionaal, focus op vers en klantgericht. De introductie van de nieuwe huisstijl vond niet toevallig in Gennep plaats. Gennep is de plek waar 55 jaar geleden de supermarktketen, met inmiddels 60 supermarkten, ontstond. De supermarkt is volledig ingericht volgens de nieuwste formule van de supermarktketen uit het zuiden, waarbij een centrale rol is weggelegd voor de versafdelingen en de consument nog meer winkelgemak ervaart. Middels de nieuwe instore signing en gevelsigning wordt nog meer invulling gegeven aan waar Jan Linders voor staat: regionaal, focus op vers en klantgericht. 
 
 
Inspireren en winkelgemak
Met het nieuwe signing concept wordt de nieuwe formule die sinds eind 2015 wordt uitgerold verder doorontwikkeld. Chantal de Rijk, directeur commercie, marketing & formule bij Jan Linders: "In de dynamische markt waarin we ons begeven, is het noodzakelijk te blijven meebewegen en ons te blijven ontwikkelen. Dat betekent ook dat wat wij onze 'nieuwste formule' noemen continu aanscherpen. Het afgelopen jaar hebben we hierin grote stappen gezet waarvan de nieuwe signing die we vandaag introduceren een belangrijke vervolgstap is." 
Met de nieuwe signing geeft Jan Linders lading aan de pay-off Het Voordeel van het Zuiden. Dit vertaalt zich in een 'joie de vivre'-gevoel met focus op verbondenheid met de regio en de goede balans tussen product, prijs en actie. Het concept is, in samenwerking met het bureau Claessens Erdmann, ontworpen met een frisse, eigentijdse uitstraling. Chantal de Rijk vervolgt: "In het nieuwe signing-concept ligt de focus op het enerzijds inspireren van de klant in het samenstellen van zijn maaltijd en anderzijds op het bieden van meer winkelgemak. Hoewel we in het concept nog meer podium geven aan onze versafdelingen willen we de klant ook in de andere werelden meer inspireren. Zo zijn er 'Kundes', zoals een Olijfoliekunde, die de consument helpen bij het kiezen van het meest geschikte product.
 

 
Deli-eiland
Supermarktmanager Jacco Dijkema: 'Niet alleen straalt de supermarkt het gevoel van het zuiden uit, dit komt ook terug in de producten, die waar mogelijk uit eigen streek komen. Dit gevoel wordt misschien wel het sterkst ervaren bij De Keuken van Jan Linders, het deli-eiland in het hart van onze winkel. Hier zijn vers belegde broodjes, salades, sushi, maaltijden en pizza's verkrijgbaar. Niet voor niets is Jan Linders recent opnieuw door GfK uitgeroepen tot de beste supermarkt van Nederland in alle versproducten." 
 
 
De heropening in Gennep is onderdeel van de strategie van Jan Linders, waarbij sinds 2015 een nieuwe formule wordt uitgerold over het winkelbestand. Inmiddels zijn ruim 20 supermarkten vernieuwd. De introductie van het nieuwe signing concept is het startsein van een gefaseerde implementatie van Jan Linders' nieuwe huisstijl. Naast de signing wordt dit voorjaar bijvoorbeeld ook de weekfolder en het online landschap volledig vernieuwd. 
 
 
 
 
 
Publicatiedatum: