Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
FMCG Opleidingen bezoekt Edeka Zurheide Crown in Düsseldorf

Is méér assortiment de toekomst?

Is méér assortiment de toekomst? Wij krijgen deze vraag nogal eens van deelnemers aan onze cursussen. Het antwoord is niet zomaar 1-2-3 te geven. Wij vinden namelijk dat dit sterk afhankelijk is van het type shopper en van de formule-positionering, zo stellen Gert Bloemendal en Edwin Vels van FMCG Opleidingen in hun nieuwsbrief. "Bij een deel van de shoppers draagt een groter assortiment bíj aan meer 'beleving'; bij een ander deel betekent dit meer keuzestress. Welke van deze typen shopper is dominant bij een bepaalde formule? En wat wil de formule zèlf uitstralen."



"Interessant in dit verband is de onlangs geopende Edeka Zurheide Crown in de binnenstad van Düsseldorf. Een zeer bezienswaardige winkel. Ondanks de 'look and feel' geen warenhuis. Ook geen hypermarkt met veel non-foodcategoriëen, zoals we die kennen in Frankrijk, Spanje, Tsjechië, etc. Maar een zeer grootschalige 100% supermarkt voor de alledaagse boodschappen met een enorm diep assortiment? En dan niet alleen met premium merken en concepten, maar ook met een volledig basisassortiment, o.a. onder het eigen merkenlabel van Edeka "gut und günstig".
Daarnaast veel 'blurring' of zoals men het in de winkel noemt: 'gastronomie'. Ga erheen en oordeel zelf of het reusachtige assortiment voor extra waarde zorgt", zo stellen de opleiders.




"De hele opzet van de winkel is soortgelijk aan een warenhuis op een oppervlakte van bijna 10.000 m2 en met een assortiment van 65.000 artikelen. Maar ook qua lay-out en sfeer met speelse eilanden, hoeken, prachtige schapmeubels en service-balies met ruime paden, prettige verlichting en sfeervolle presentaties. Afgewisseld met een champagnebar, premium beef bar, vegetarisch restaurant en andere mogelijkheden om te eten en te drinken. Gastronomie speelt een belangrijke rol. Bij de diverse ingangen van het pand stuit men direct op een sap- en smoothiebar of een patisserie. Genietcategorieën die de klant naar binnen moeten lokken."

"Opvallend is de zgn. "Bio Zentrale" een flink deel van de winkel met vele biologische artikelen. Ook zijn er enkele in het oog springende presentaties, vooral in zoetwaren, bijv. van Lindt, Ferrero en Haribo. De diepvries is zeer bijzonder met de zwart metalen vrieskasten en de blauwe verlichting daaronder en daarboven. Stijlvol in plaats van een 'kille' presentatie.Een andere topafdeling is het gedeelte met wijnen, sterke dranken en champagnes. Kleurrijk gepresenteerd op prachtig meubilair met mooi hanglampen. Nogmaals, zeer de moeite waard en net over de grens!"

Voor meer informatie:
FMCG Opleidingen
Spotvogel 4
Zeewolde
info@fmcgopleidingen.nl
www.fmcgopleidingen.nl
Publicatiedatum: