Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aantal supermarktbezoeken stagneert

De supermarktomzet is in februari 2010 met 1,1 procent gestegen naar 2,29 miljard euro. In tegenstelling tot de voorgaande maanden is er geen sprake van een stijging van het aantal supermarktbezoeken.

Volgens onderzoeksbureau GfK komt de omzetgroei komt geheel op conto van de gestegen omzet per kassabon. Deze ging in de weken 4 tot en met 8 gemiddeld van 21,76 euro naar 22,06 euro. Sterker nog, in de weken 7 en 8 daalde het aantal kassabonnen met respectievelijk 1 en 0,9 procent. De omzetgroei over januari en februari samen komt uit op 2,2 procent, aangezien januari een plus van 3,2 procent opleverde.

Overigens verwacht GfK een Paasomzet van 720 miljoen euro, wat een groei van 1,7 procent ten opzichte van 2009 zou betekenen. Vooral producten voor het ontbijt en de lunch, zoals brood, salades en eieren, zorgen voor extra omzet.

Bron: GfK

Publicatiedatum: