Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Handelsmissie naar New Delhi India 10-16 Nov. 2010

Basis van deze reis is deelname aan de India Cold Chain Expo die 12-13 nov. in New Delhi wordt gehouden. Door hun inbreng in een mini seminar in het hart van het Nederlandse paviljoen zullen deelnemers de gelegenheid krijgen hun producten/diensten extra voor het voetlicht te brengen. Tijdens de reis zal de delegatie kennis kunnen maken met het Indiase bedrijfsleven en zal de ervaren Nederlandse begeleiding netwerking en matchmaking activiteiten organiseren. Op 8 juli is er in Zoetermeer een informatie middag gepland voor alle belangstellenden.



Markt potentie van India voor de Nederlandse agro-industrie

India is na China de grootste producent van voedingsmiddelen ter wereld. Momenteel is het aandeel aan de wereldhandel slechts 1,6%, de Indiase regering streeft ernaar dit in de komende jaren uit te breiden naar 3%. De Indiase bevolking (circa 1,1 miljard) omvat 17% van de wereldbevolking en is een bijzonder aantrekkelijke markt voor levensmiddelen.

Ook de Indiase land- en tuinbouw is de laatste jaren enorm gegroeid en die groei geldt dan met name voor de groente en fruit, de vleessector en de zuivel. De Indiase tuinbouwsector heeft zich opgewerkt tot de tweede producent van de wereld (na China). India produceert jaarlijks alleen al 190 miljoen ton groente en fruit. Doelstelling voor de komende jaren is om te produceren specifiek voor verschillende markten en waarde aan de primaire producten toe te voegen.

Een van de grootste problemen is evenwel de gebrekkige logistieke infrastructuur. Recentelijk is in een rapport van de Wereldbank gemeld dat de ontwikkeling en versterking van de koel- en vries logistiek prioriteit moet hebben als het gaat om versterking van agri sector. Geschat wordt dat 30 tot 40% van alle levensmiddelen die geconditioneerde omstandigheden nodig hebben wordt verspild als gevolg van geen of slechte bewaarmogelijkheden. Voor India is dat een hoeveelheid die groter is dan de jaarlijkse consumptie van groente en fruit in het Verenigd Koninkrijk.

De Indiase regering heeft dan ook forse subsidies beschikbaar gesteld en ook USA en EU landen hebben speciale programma’s opgezet om de infrastructuur te versterken voor zowel groente en fruit als voor verpakte koel- en vries producten.

Informatie donderdag middag 8 juli van 14.00 – 16.00 uur

In samenwerking met de Nederlandse koel technische industrie zal een handelsmissie worden georganiseerd waarvoor niet alleen leveranciers van koel technisch producten en diensten maar ook bedrijven op het gebied van materialen voor de bouw van cold stores, packing houses voor fruit, processing bedrijven plus importeurs en traders in AGF worden uitgenodigd.
Veel bedrijven hebben de mogelijkheden in India al ontdekt en zij bevelen deelname aan deze handelsmissie dan ook sterk aan.

Ook NVKL (Nederlandse Vereniging van ondernemingen op het gebied van Koudetechniek en Luchtbehandeling) als het NKI (Nederlandse Koel technische Industrie) onderschrijven het belang van deze handelsmissie en ontvangen graag leden en niet-leden op hun kantoren, Boerhaavelaan 40, 2713HX Zoetermeer op 8 juli. Parkeren kan gratis op het parkeerdek rechts van het FME gebouw.

Het programma zal een informeel karakter hebben.
14.00 – 14.30 Ontvangst met koffie en kennismaken
14.30 – 15.15 Introductie en informatie omtrent handelsmissie India
15.15 - 16.00 Vragen , uitwisselen ervaringen en gedachten wisseling

Aanmelden kan via: office@ColdstoreExpertiseCenter.com

Het team dat deze studiereis organiseert en persoonlijk ook begeleidt heeft de nodige ervaring in uitgaande handelsmissies (Phaff Export Marketing) en de nodige kennis van de internationale markten (Van Sambeeck Management Services). Samen met een lokale partner (I2IConsultancy) zullen zij de deelnemers via netwerk en matchmaking activiteiten in contact brengen met het Indiase ondernemers die er zeer op gebrand zijn Nederlandse know how en technologie te gaan gebruiken.

Het basis deelname tarief voor de missie is Euro 500 per bedrijf; voor een stand van circa 10 m2 wordt door EVD Euro 1500 in rekening gebracht. Voor programma opzet en alle informatie zie website:

www.coldstoreexpertisecenter.com

Publicatiedatum: