"Seizoenen worden steeds beter gevolgd door de klant"
Naast de horeca behoren ook bedrijven in de klantengroep van Claessens. "Sinds begin 2011 leveren we ook werkfruit. Dit is een toevoeging van de huidige activiteiten. We vinden het belangrijk dat ook op het werk gezond wordt gegeten. Daarom leveren wij fruitboxen onder de naam Fruxino." Cleassens staat in Belgiƫ ook bekend als sponsor van het tv-programma 'Mijn Restaurant'.
Tom vertelt dat ze tot nu toe elk jaar hard zijn gegroeid. "Dit jaar is zelfs sprake van meer dan 10% groei. Onze kracht is het uitgebreide verse assortiment, we leveren alle producten aan de betere restaurants en zorgen daarnaast voor de juiste productinformatie. "Kwaliteit, versheid en service zijn onze drie pijlers. Onze servicegerichtheid uit zich in het feit dat we alles voor de klant doen en ook geen discussie aangaan."
Een opvallende ontwikkeling in de sector de laatste jaren vindt Tom de vraag naar vergeten groenten. Ook ziet hij dat de seizoenen beter worden gevolgd door de klant. "Men wil een correct vers product voor een correcte prijs." De verse producten komen uit diverse richtingen, maar bij de versmarkt Rungis in Parijs neemt Claessens veel producten af. Ook een belangrijke leverancier voor het bedrijf is Koppert Cress.
Op de groothandelsmarkt zijn ook andere agf-bedrijven gevestigd. De zaakvoerder weet nog niet of Claessens in de toekomst ook op de markt zal blijven. "We groeien hard en moeten nog een beslissing nemen of we verhuizen of hier gaan uitbreiden."
Voor meer informatie:
Tom Claessens
Groothandel Claessens/Belgian Fresh Food N.V.
Kielsbroek 4
Magazijnen 84-87
Groothandelsmarkt
2020 Antwerpen
Tel: +32(0)3 2374429
Fax: +32(0)3 2482068
www.groothandelclaessens.be