Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bio-Siegel registreert 65.000ste product

Duitsland - Sinds elf jaar bestaat het Duitse bio-keurmerk 'Bio-Siegel'. Meer dan 4.100 bedrijven kozen er tot nu toe voor om het Bio-Siegel, dat uitgereikt wordt door het 'Bundesanstalt für Landwirtschaft und Ernährung' (BLE), vrijwillig op hun producten te laten zetten. Onlangs is het 65.000ste Bio-Siegel product geregistreerd: een appelsap van het bedrijf 'GL ObstNatur UG' uit Thüringen.
 
„We hebben het aan bedrijven zoals GL ObstNatur UG te danken dat de levensmiddelindustrie innovatief blijft en dat de biologische markt, die vandaag in Duitsland een volume van 5,9 miljard euro heeft, doorgroeit", aldus BLE-voorzitter Hanns-Christoph Eiden.
 

De aantrekkelijkheid van het Bio-Siegel bij de consumenten is ongebroken. Rond 87% van de Duitse consumenten kent het keurmerk en deze is met name voor 50% van de gelegenheidskopers zeer belangrijk. „Daarom is het om marketingredenen voor veel bedrijven zinvol om het Bio-Siegel te blijven gebruiken, ook naast het Europese keurmerk", benadrukt Eiden.
 
 
 
Publicatiedatum: