Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
David Archer, Condifresh:

Franse uien, knoflook en sjalotten met het Fair Trade-label

Voor Condifresh staat 2020 in het teken van twee geweldige innovaties. Vanaf deze week wordt een reeks Franse specerijen met het label Agri Ethique France commercieel gelanceerd. "Eerlijke handel betreft niet alleen die op het zuidelijk halfrond, maar ook die op noordelijk halfrond. Condichef zet zich altijd in voor eerlijke handel.

"We hebben vaker contact met onze telers en dat is natuurlijk prima maar het is beter om producten te certificeren. Daarom hebben we besloten om onze producten te etiketteren. We zijn de eerste telers die een assortiment specerijen aanbieden met het Agri Ethique France. Dit label garandeert een eerlijke vergoeding voor onze telers. Hierdoor zijn ze zeer lang zichtbaar omdat de contracten minimaal 3 jaar van kracht blijven. Dit label vereist ook een verantwoorde en duurzame, sociale en ecologische werkwijze. Denk dan aan het aanplanten van heggen tussen onze percelen, de ontwikkeling van mechanische afvalverwijdering, gecombineerd met onze visie op agro-ecologie, ”zegt David Archer van Condifresh.

"Onze plasticvrije verpakkingen zijn binnenkort verkrijgbaar"
Behalve de introductie van dit label zal Condifresh vanaf nu tot het einde van het jaar het assortiment biologische specerijen in plasticvrije verpakkingen verkopen. "We werken hard aan het onderzoeken en ontwikkelen van recyclebare en milieuvriendelijke verpakkingen. We hadden bedacht om specerijen aan te bieden in houtcellulose en zakken van kraftpapier met een opening in ons Condichef bio-assortiment. We willen voor al onze producten een recyclebare en milieuvriendelijke vriendelijke verpakking ontwikkelen."

"Dit soort verpakkingen van 100% gerecycled papier hebben veel voordelen"
Volgens de category manager heeft dit soort verpakkingen van 100% gerecycled papier veel voordelen. "Met de gezondheidscrisis die we doormaken, zien we dat plastic in grote hoeveelheden terugkeert in de schappen van de supermarkt. De plasticvrije verpakkingen hebben alles te maken met de behoefte aan zekerheid en veiligheid vanuit van de consument. De wens om producten te kopen met respect voor het milieu is bij de consument altijd aanwezig. Onze andere verpakkingen van kraftpapier voldoen aan deze dubbele eis: ze beschermen het product op het verkooppunt en zijn ook nog eens milieuvriendelijk. De kraftzak heeft echter nog meer voordelen: meer displayruimte, waardoor we onze producten beter kunnen presenteren. In de schappen zijn onze producten visueel aantrekkelijk en vallen  ze op door hun innovatieve uiterlijk. Dit alles helpt bij de aankoopbeslissing. Bovendien draagt het voor een groot deel bij aan het netjes en schoon houden van de schappen, net zoals thuis." 

De kraftpapieren zak is vanaf december verkrijgbaar voor de formaten 1 kg en 500 gram (uien) en 250 gram (sjalot en knoflook).2

Voor meer informatie:
David Archer
Condifresh
Telefoonnummer: 06 24 33 34 02
darcher@condifresh.com   

Publicatiedatum: