Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hoe zet je stappen naar de Franse markt?

Tholen - Als Nederlands bedrijf doorbreken op de Franse markt, dat is niet altijd evident. Heb je iemand die de taal spreekt en de cultuur begrijpt, dan ben je al een heel eind op weg. Maar niet elk bedrijf heeft zo iemand in huis. Gelukkig is er voor die bedrijven nu een extra optie: Marie Legendre is vanaf september beschikbaar om Nederlandse bedrijven te helpen zich beter te profileren en te ontwikkelen op de Franse markt, door op interimbasis onderdeel te zijn van businessdevelopmentprocessen. 

Van productie tot consument 
Marie is geen onbekende in de tuinbouw, en die kennis zet ze graag in voor bedrijven die zich bezighouden met voedselproductie. B2B en B2C, want ook de consument kan ze daarin betrekken. “Ik ben ook opgeleid tot diëtiste, dus het gezondheidsaspect kan ik ook meenemen in het hele marketingverhaal.”

Marie biedt haar communicatiediensten aan voor diverse schakels in de keten. “Tuinders, supply chain, logistiek, voeding, gezondheid, noem maar op.” 

Communicatieadvies 
Zoals gezegd biedt Marie communicatiediensten aan, waarbij ze wil focussen op de inhoud. “Een goed verhaal is goud! Een verhaal wat aan de ene kant de beleving weergeeft van het Nederlandse bedrijf met haar aangeboden product of dienst en aan de andere kant goed aansluit bij de doelgroep, in het Frans of in Frankrijk.” Marie kent beide culturen en heeft bovendien veel ervaring in de marketing. 

“Zo kan ik bedrijven adviseren over hoe ze hun boodschap het beste kunnen overbrengen. Welke tools kunnen ze inzetten? Gaat het goed komen wat betreft de cultuurverschillen? Ik kan advies geven voor hun marketing- of business development plan.” 

Concreet denkt Marie zich veel bezig te houden met vertaling, copywriting en communicatieadvies. “Wat ik heel leuk zou vinden is als bedrijven me meenemen in een project, zoals het lanceren van een product, het uitbreiden van diensten in Frankrijk of het organiseren van een event. Daar onderdeel van zijn als interim-projectleider, zou me superleuk lijken. Ik werk graag zelfstandig en in teamverband.” Communicatie, met daarnaast ook een stukje marketing én met kennis van de business dus.  

Ervaring 
Marie brengt de nodige ervaring met zich mee. Ze is in Frankrijk opgegroeid en opgeleid, maar is inmiddels vijftien jaar in Nederland. “Ik heb plantkunde en tuinbouw gestudeerd, en later voeding en diëtetiek. Ik ben sindsdien altijd actief geweest in de groene sector. Mijn passie voor de sector wil ik graag overbrengen om Nederlandse bedrijven te helpen.” 

Your French Connection 
Met haar Franse achtergrond en kennis van de cultuur, kan Marie bedrijven helpen de connectie te maken met de Franse markt. “Fransen kunnen een beetje stug zijn met hun communicatie. Zij zijn  Frans, en de rest moet zich aanpassen. Wat ik wil is de verbinding leggen tussen Nederland en Frankrijk – het hoeft niet moeilijk te zijn om met Frankrijk te communiceren.” Marie’s bedrijf heeft dan ook de toepasselijke naam ‘Your French Connection’. 

Voor meer informatie:
Marie Legendre
Your French Connection
+31 6 2544 3003
www.yourfrenchconnection.nl
marie@yourfrenchconnection.nl