Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Maersk start bouw van nieuw X-Dock magazijn op Maasvlakte II

Maersk is gestart met de bouw van een X-Dock Magazijn op Maasvlakte II in Rotterdam. "Het is de start van de bouw van een Maersk-magazijn dat zich aanzienlijk zal onderscheiden in ons Europese portfolio van distributiecentra", zegt Jens-Ole Krenzien, Managing Director Maersk Area North Europe Continent.

De oplevering van het magazijn zal rond half december zijn en de activiteiten beginnen eind 2023/ begin 2024. Het magazijn bestaat uit een oppervlakte van 23.000 m² met 120 docks. "Het nieuwe magazijn maakt een snelle en ongeëvenaarde levering van containers binnen enkele uren na aankomst mogelijk", legt Jens-Ole uit.

Het magazijn ligt direct aan een terminal op Maasvlakte II. "Bovendien heeft het een directe interne wegverbinding met de terminal en directe toegang voor uitgaande zendingen door trucks. Verder heeft het een directe link naar het STAR-depot, wat ideaal is voor tijdelijke opslag van volle of lege containers. Ten slotte biedt het goede toegang tot diverse andere terminals in de haven en tot het Maersk flow warehouse netwerk in heel Europa."

Het magazijn wordt gebouwd volgens de BREEAM Excellent duurzaamheidsstandaard. "Daarnaast zullen we profiteren van een koelmagazijn dat naast het crossdock is gepland. De restwarmte van de toekomstige koelcel zullen we hergebruiken in het X-Dock magazijn. Dit bespaart jaarlijks meer dan 200.000 kilo-watt uren aan elektriciteit."

"We zullen in staat zijn om elke stap van aankomst van het schip, het lossen van de lading, de afhandeling in het x-dock en een naadloze verbinding met het optimale achterlandtransport op elkaar af te stemmen. Dit garandeert eenbetrouwbare, duurzame en veilige achterlandverbinding voor onze klanten en een betrouwbare just-in-time levering", besluit Jens-Ole Krenzien.

Bron: Maersk

Publicatiedatum: