Onlinesupermarkt Picnic heeft 2022 afgesloten met een verlies van 208,7 miljoen euro. Dat is fors meer dan in 2021, toen er 114,7 miljoen verlies werd geleden. De netto-omzet van het bedrijf steeg het afgelopen jaar met met 27,7% naar 918,3 miljoen euro. Topman Michiel Muller stelt dat het gestegen verlies een gevolg is van overcapaciteit na de coronacrisis en de investeringen die werden gedaan in logistiek en uitbreiding van activiteiten. De onderneming zal blijven vasthouden aan de ambitie om snel te groeien.
Abonneren
Vacatures
Weer
Picnic sluit 2022 af met verlies van 208,7 miljoen euro
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-12-01 "Consument in de EU is de dupe van inkoopprijsverschillen tussen supermarkten"
- 2023-11-24 Onafhankelijke Stichting Beter voor Natuur & Boer opgericht
- 2023-11-17 “Thuisverbruik groenten en fruit daalt, maar ligt nog boven niveau pre-corona"
- 2023-11-10 Lancering Boest voor boerderijwinkels
- 2023-11-03 Mijlpaal van 1000-ste aanbieder en toekomstplannen Lokaal Cadeau
- 2023-11-03 In nieuw Home Shop Center van Albert Heijn doen robots de boodschappen
- 2023-11-03 Supermarkten hebben het lastig met AGF
- 2023-10-27 Vrachtwagens Lidl vóór 2030 volledig elektrisch
- 2023-10-27 Plus, AH, Nettorama en de consolidatietrend
- 2023-10-13 De Fruitstal: Van onbemande kast tot bloeiende winkel
- 2023-10-13 Nettorama nummer 1 supermarkt in AGF, verschil met Lidl wordt groter
- 2023-09-22 "Consument selectiever in kopen gesneden groenten en fruit"
- 2023-09-22 Eerste paal geslagen nieuw AGF-DC van Picnic in Geldermalsen
- 2023-09-15 Forse omzetgroei keurmerken in de supermarkt: +22,8%
- 2023-09-15 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-08 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."