Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fotoreportage AGF-standhouders

Horecabeurs Goes viert 60e jubileum

Tholen – Dit jaar viert de Horecabeurs Goes haar 60e jubileum. Er is door Beursorganisator LMG Strategie en Creatie samen met Horecagroothandel VHC Kreko weer een groots evenement opgezet met een uitgebreid inspiratieprogramma en interessante kookdemonstraties in de Zeeuwse Zeelandhallen in Goes. De beursvloer van 10.000 m² stond dit jaar weer vol met meer dan 300 standhouders die gezamenlijk weer 9.000 bezoekers en ondernemers naar Goes trokken.

Op het gebied van AGF waren hier en daar wel wat nieuwe producten en bedrijven te spotten. Zo was Nefs na een aantal jaren toch weer terug op deze beurs met hun verse friet en is Lamb Weston bezig met een grote wereldwijde campagne om de Twister Fries op de kaart te zetten. Lamb Weston met de wortels in Zeeland was daarom ook voor het eerst op deze Horecabeurs te vinden om de mensen persoonlijk van deze gekruide gekrulde aardappelsnack te laten proeven. Daarnaast had de Horecabeurs dit jaar een echte primeur: Zeeuwse Zon heeft zijn eigen Cassis onder het I love Zeeland-merk geïntroduceerd op de beurs.



Ook smaakmakers in de vorm van speciale kruidenmixen (zonder zout), relishes, tapanades en marinades zijn een heel belangrijk product tegenwoordig om net even iets extra's te kunnen bieden en daar wordt groots op ingezet door o.a. Bresc, Bieze Food Solutions, Verstegen Spices & Sauces en Jeremy's Relish. Ook zeewier en zeekraal zijn veelgebruikte zilte smaakmakers om het zoutgebruik terug te dringen. Zeeuws Zilt en de Wereld van Zeewier verkopen allerhande van dit soort zilte smaakmakers, maar ook producten waar zeegroenten in verwerkt zijn.

Gemaksproducten hebben een weg ingeslagen die oneindig doorloopt, ze zijn niet meer weg te denken uit de horeca. Bij onder andere Ardo, KG Specialty, Fruity Pack en Floor Foods en FoodTrend kon men weer terecht voor informatie en proefsessies van kant-en-klare fruitsalades, voorgesneden groenten(mixen) zowel vers als diepvries, maar ook groenten/fruit-chips en noten en gedroogde zuidvruchten, het was er weer allemaal te vinden.

Nu lijkt het of er elk jaar meer snacks bijkomen, want ook op dat gebied wordt er op vegan en vegetarisch flink ingezet en doorontwikkeld. Zo hebben we tenminste vier verschillende bitterballen voorbij zien komen met groenten en agrarische producten als basis zoals: rode biet, veldbonen, tarwe, verschillende groenten en paddenstoelen.

En de horecabeurs zou geen horecabeurs zijn als de hele Zeelandhallen niet vergeven was van de vettige bakluchten. Niet gek met alle snacks, de friet én alle verschillende aardappelproducten. Met Quiks, McCain, Farm Frites, Frietsnijderij Tollenaar, Nefs én Lamb Weston was dit bijna een recordjaar voor het aantal aanwezige frietproducenten.

Het AGF-aanbod in al zijn diverse variëteiten is zoals wij het hebben kunnen beoordelen ook dit jaar weer toegenomen en natuurlijk zijn er elk jaar weer nieuwe ontwikkelingen om producten zo mooi, snel en goed mogelijk te verwerken en te verpakken om op deze manier het beste in beeld te komen bij de bezoekers en klanten.

Klik hier voor de fotoreportage van de Horecabeurs Goes

Voor meer informatie: www.horecabeursgoes.nl