Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Afgeslankte kantoororganisatie Jumbo, Wibo van Wijk nieuwe inkoopdirecteur

Jumbo gaat haar kantoororganisatie aanpassen, waar ook een andere manier van werken bij hoort, zo meldt de supermarktketen.

Ongecompliceerd, ondernemend en slagvaardig Jumbo kantoor
Eerder dit jaar gaf CEO Ton van Veen aan dat de ingezette koers 'Jumbo zoals Jumbo bedoeld is' ook vraagt om een kritische blik op de Jumbo kantoororganisatie. Hij licht verder toe: "Het is tijd voor verandering. We zijn de afgelopen jaren flink gegroeid, waardoor onze organisatie complexer is geworden. Wij willen weer ondernemend en slagvaardig worden en dat is ook zeker nodig in de huidige retailcontext waarin businessmodellen onder druk staan. Daarom bouwen we aan een nieuwe, echt andere kantoororganisatie waar ook een andere manier van werken bij hoort. We gaan de organisatie optimaler inrichten om onze winkels en klanten - zowel fysiek als online - zo goed mogelijk te bedienen. Zij komen nog meer in het 'gele hart' van onze organisatie. De verandering gaat ook extra ruimte creëren voor werken vanuit het Jumbo DNA. Onze basis voor succes."

Andere manier van organiseren en werken
Het 'gele hart' van de nieuwe organisatie wordt gevormd door de winkels, waarin collega's en ondernemers optimaal gefaciliteerd worden om elke dag van hun klanten fans te maken. De nieuwe kantoororganisatie zal de winkels vanuit drie focusgebieden ondersteunen: klant, kanaal en assortiment, met daaromheen een drietal ondersteunende functies: Finance, IT en HR. Dit leidt tot een fundamenteel andere manier van organiseren en werken en daarmee ook tot een andere opzet van de organisatie.



In de gewijzigde opzet van de organisatie is elk directielid verantwoordelijk voor een focusgebied. Daarbij treden twee nieuwe directeuren toe tot het directieteam: Wibo van Wijk is benoemd als inkoopdirecteur vanwege de toegenomen strategische focus op inkoop na de toetreding van Jumbo tot de internationale inkooporganisaties Everest en Epic Partners. Daarnaast benoemt Jumbo Jurrie van Rooijen tot IT directeur. Jurrie is nieuw binnen de Jumbo organisatie en heeft een uitgebreide ervaring in diverse IT management- en directierollen, waaronder 13 jaar als CTO bij bol.com.

Volgende fase
Met deze aankondiging over de hoofdlijnen van de verandering gaat Jumbo van start met de uitwerking van een vernieuwde organisatie en andere manier van werken. "Het doel is een ongecompliceerd, ondernemend en slagvaardig Jumbo kantoor. Dat we daarmee onze kantoororganisatie ook gaan afslanken en het aantal medewerkers zal afnemen, is helaas onvermijdelijk. Het exact aantal arbeidsplaatsen dat vervalt, communiceren we in een volgende fase.", aldus Ton van Veen.

Het daadwerkelijk vormgeven van de veranderde organisatie doet Jumbo zorgvuldig en in nauwe samenwerking met collega's en de Jumbo Ondernemingsraad. In het proces zal ook nauw contact zijn met de winkelorganisatie en de Ondernemersvereniging Jumbo (OVJ). Het streven is om nog voor de zomer het uitgewerkte ontwerp finaal te hebben en – na een positief advies van de Ondernemingsraad – zo snel mogelijk na de zomer te starten met implementatie.

Bron: Jumbo

Publicatiedatum: