Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi en Lidl blijven in Ierland groeien

Prijsvechters Aldi en Lidl groeien nog steeds in Ierland. Ze groeien terwijl de rest krimpt. Volgens de data van Kantar Worldpanel, hebben Aldi en Lidl een groei van hun marktaandeel van 1,4 en 0,8 % in 12 weken tijd behaald. Aldi heeft voor 7,5% van de Ierse kruideniersaankopen gezorgd en Lidl voor 7%. De prijsvechters hebben een collectieve omzetgroei van 37% in de afgelopen 3 jaar. Hiermee stijgen ze ver boven hun concurrenten uit. Terwijl de kruideniersmarkt nu voor de vijfde maand op rij een daling heeft gehad, wisten Aldi en Lidl hun hoofd alsnog boven water te houden.

Daarentegen hebben Tesco, de grootste kruidenier in Ierland en Dunnes beiden een daling gehad. Ondertussen heeft SuperValu's recentelijk een aantal Superquinn winkels verworven, waarmee ze de tweede grootste supermarktketen in Ierland zijn geworden. Door 24 Superquinn winkels onder de SuperValu naam om te dopen, heeft de retailer zijn positie op de kruideniersmarkt verbeterd. SuperValu heeft 25,3% van alle kruideniersaankopen in Ierland. Ze lopen slechts 1,1 % achter op Tesco.

Publicatiedatum: