Jungheinrich introduceert een nieuwe range LPG-heftrucks. De TFG 5-serie biedt capaciteiten van 4, 4½ en 5 ton en beschikt over een hydrodynamische aandrijving (koppelomvormer). De trucks geschikt voor middellange tot lange rijafstanden, vanwege een soepele acceleratie en efficiënte overbrenging op hogere snelheden.
De nieuwe vorkheftrucks zijn gebaseerd op de kleinere 3- en 4-series van Jungheinrich. De trucks beschikken over Kubota LPG-motoren. De motoren hebben een hoog koppel bij een laag toerental. Daardoor blijft het geluidsniveau beperkt en is het brandstofverbruik relatief laag.
De slijtagevrije, natte multi-disc schijfremmen zijn geïntegreerd in de transmissie. De remmen zijn betrouwbaarder dan conventionele trommelremmen. De remmen hebben geen onderhoud nodig. Doordat de remmen ingekapseld zijn, worden de remprestaties niet beïnvloed door de externe omstandigheden. Daardoor kunnen de LPG-heftrucks worden ingezet in zowel stoffige omstandigheden als andere onderscheidende klimaten.
Het speciaal ontworpen contragewicht houdt het zwaartepunt laag en veilig tussen de beide assen. De trucks beschikken dan ook over hoge restdraagvermogens (ook bij grote hefhoogtes) en een hoge stabiliteit. De stabiliteit wordt verder verhoogd door de hoog aangehangen pendelas achter. Dit zorgt voor een gereduceerde beweging van de pendelas, waardoor de zijdelingse stabiliteit ook zonder elektronische assistentiesystemen gewaarborgd is.
Ergonomie
De werkplek van de TFG 5-serie is functioneel ontworpen. De cabine biedt veel beenruimte en de stuurkolom is verstelbaar. De geveerde stoel kan ook versteld worden. De slangen en kettingen in de hefmast zijn zo geplaatst dat de chauffeur te allen tijde goed zicht heeft in alle richtingen. De traverse van de uitvoeringen met vrije heffing beschikt over 'kijkgaten', zodat de vorkpunten tijdens heffen zichtbaar blijven.
De complete aandrijflijn van de trucks is verend opgehangen, waardoor trillingen voor de bestuurder worden gedempt. Op de voetplaat ligt verder een trilling-absorberende mat en ook de cabine is op rubbers gedempt.
Reparatie en onderhoud
Jungheinrich produceert de nieuwe vorkheftrucks in haar fabriek in het Beierse Moosburg. De fabrikant ontwikkelt componenten als de hefmast, chassis en stuuras zelf in eigen huis. De robuuste constructie, onderhoudsvrije remmen en uitstekende bereikbaarheid van de motor maken onderhoud eenvoudig, snel en voordelig.
De trucks kunnen worden onderhouden door mensen zonder specifieke heftruckexpertise, speciale gereedschappen of diagnose software. Het elektrische systeem is spatwaterdicht en de zekeringenkast is gemonteerd aan de cabine, waardoor hij altijd direct bereikbaar is. Doordat de trucks standaard zijn uitgerust met een gesloten high-performance radiateur, is het mogelijk om deze ook bij hoge temperaturen in te zetten.
Voor meer informatie:
Jungheinrich Nederland BV
H.A. Lorentzweg 3
2408AS Alphen aan den Rijn
W: www.jungheinrich.nl
E: marketing@jungheinrich.nl
T. +31 (0)172 446 810


Abonneren
Vacatures
"Tweetende tuinders"
Top 5 - gisteren
- "Dat Duitsland en het Verenigd Koninkrijk in deze tijd nog oude uien hebben is nooit vertoond"
- "Met onze winterui Panther beschik je eind juni al over een kwalitatieve zaaiui waarmee je alle kanten op kunt"
- "Uienhandel en opslag maakt ons een ideale schakel tussen producent en afnemer"
- André Boot (Hazera) in het huwelijksbootje gestapt
- “Wij zien dit jaar een hoge toename van uienvliegschade"
Top 5 - afgelopen week
- 2.500 bezoekers op Open Dag CZAV/Rusthoeve
- Dripirrigatieproef (15 hectare) dit jaar gecombineerd met fertigatie
- Uit de oude doos: Jonika
- "Onze fabrieksvloer spreekt voor zich: je ziet meteen dat het hier schoon is, ondanks de grote volumes die we verwerken"
- "Ondanks recordexport is de stemming op de uienmarkt nagenoeg het hele seizoen flauw geweest"
Top 5 - afgelopen maand
- "Redelijke vraag, groot aanbod en zenuwachtige telers op uienmarkt"
- 2.500 bezoekers op Open Dag CZAV/Rusthoeve
- Dripirrigatieproef (15 hectare) dit jaar gecombineerd met fertigatie
- Uit de oude doos: Jonika
- "Onze fabrieksvloer spreekt voor zich: je ziet meteen dat het hier schoon is, ondanks de grote volumes die we verwerken"
Weer
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-01 Shell opent eerste waterstofpunt voor vrachtverkeer Nederland
- 2022-07-01 Linde Material Handling introduceert nieuw stuurconcept voor vorkheftrucks
- 2022-07-01 Notifier om planning containervervoerders optimaal te matchen met vraag
- 2022-06-24 Biden ondertekent scheepvaartwet en maakt 'noodbevel' mogelijk
- 2022-06-24 Haven Rotterdam verliest miljoenen door personeelskrapte
- 2022-06-24 Maersk wijzigt schemanummering vanwege grote vertragingen
- 2022-06-24 Verenigd Koninkrijk brengt aantal importcontrolelocaties terug
- 2022-06-24 Intelligent deuropeningssysteem maakt communicatie tussen intern transport en infrastructuur mogelijk
- 2022-06-24 Oproep TLN aan Europese Commissie: terugkeerplicht opleggers schiet doel voorbij
- 2022-06-24 "Hardere daling tarieven containervaart op handen"
- 2022-06-24 Expediteur Allseas Global Logistics start eigen containerrederij
- 2022-06-24 Duitse havens starten weer op na 24-uurs staking
- 2022-06-17 President Joe Biden ziet gestegen prijzen containervaart als oorzaak voor inflatie
- 2022-06-17 "Onderzoek naar CMA CGM wegens belastingontduiking"
- 2022-06-17 Wat zijn de gevolgen van de verstoringen van de supply chain?
- 2022-06-17 "Digitalisering in de logistiek is noodzakelijk om voedselverspilling tegen te gaan"
- 2022-06-17 "'Just-In-Time'-aankomsten leidt tot 14% minder CO2-uitstoot door containerschepen"
- 2022-06-17 Afzet nieuwe trucks blijft laag, prijzen transport fors omhoog
- 2022-06-17 Nachtafsluiting Liefkenshoektunnel
- 2022-06-17 "Geen hogere prijzen door capaciteitsafspraken"