Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Robbie van der Heiden: "Ondanks dat we discounter zijn zorgen we altijd voor verrassing op winkelvloer"

Nettorama heeft opnieuw beste AGF-afdeling, Plus wint met totale versafdeling

Tholen - Uit het GfK Versrapport blijkt dat Plus de beste versafdeling van Nederland heeft. Het GfK Versrapport vindt jaarlijks plaats en geeft een ranking aan op basis van waardering en prestatie onder de 17 grootste supermarkten. Op basis van beide elementen ontstaat er een eindcijfer. Zes jaar achter elkaar domineerde Jan Linders het Versrapport, maar nu is de keten niet alleen de 1e plaats kwijt, maar valt de keten zelfs van het podium af. Nettorama won evenals vorig jaar de titel van beste AGF-afdeling.



Bron: GfK-Versrapport 2016

Binnen de versafdeling worden drie categorieën onderscheiden: 'aardappelen groenten en fruit' (agf), brood en vlees. Nettorama heeft, net als vorig jaar, de beste aardappel, groente- en fruitafdeling. Plus staat bovenaan als het om de beste broodafdeling gaat en Emté behoudt haar eerste plaats voor de categorie 'vlees'.


Het winnende team van Plus


Vorig jaar onttroonde Nettorama voor het eerst Lidl als beste AGF-supermarkt. Category manager AGF Robbie van der Heyden is trots dat hij deze titel kan prolongeren. "Het was weer zwaarbevochten, maar de uitslag laat geen enkele twijfel zien. Overigens ben ik er vooral trots op dat we al een jaar of 17 in de top-2 staan!"

Positiebepaling voor GROENTE/FRUIT 2016: alle scores op een rij.

Bron: GfK-Versrapport 2016

Op de vraag wat de doorslag heeft gegeven, antwoordt Robbie: "We zijn erg intensief bezig met kwaliteit en smaak. Dat roept iedereen in de AGF-handel, maar wij denken dat wij hiermee het verschil maken. Wij proeven en keuren streng en zijn resoluut. Als een product kwalitatief niet aan onze eisen voldoet, nemen we het ook niet op. Dat wordt gewaardeerd door onze klanten."



Bron: GfK-Versrapport 2016

"Daarnaast proberen we altijd creatief en verrassend te zijn voor de consument. Ondanks dat we een discounter zijn, proberen we altijd voor een verrassing te zorgen op de winkelvloer. We hebben dan niet de publiciteitskanalen als een retailer met 700 winkels, maar spelen creatief in op de ontwikkelingen, zoals een tv-programma, weersomstandigheden of een bepaald niche-product."


Bron: GfK-Versrapport 2016

Op de vraag of winst in de totale verscategorie een doel is, antwoordt Robbie zowel ambitieus als realistisch. "Het is een mooi doel om naar toe te werken en we willen als formule zeker naar een hogere totaalranking. We scoren al jaren heel erg goed op AGF, worden met vlees steeds beter en hebben met brood ook de goede weg ingeslagen, maar naar de nummer 1 positie is nog een lange weg te gaan. Willem II kan één keer van Ajax winnen, maar dat lukt ze ook geen tien keer achtereen."


 
Bron: GfK-Versrapport 2016


GfK voert het Versonderzoek uit in opdracht van Foodmagazine. Morgen (vrijdag 23 september) zal Foodmagazine uitkomen met daarin een uitgebreid artikel over het GfK Versrapport 2016.