Abonneren
Vacatures
Weer
Structureel jaar- en seizoensaanbiedingen
Nieuwe campagne Jumbo zet wintergroenten centraal
Jumbo moedigt met de jaar- en seizoensaanbiedingen haar klanten aan om meer groenten en fruit te eten. Zo zijn tijdens het winterseizoen de echte wintergroentes in de aanbieding. Ook helpt Jumbo klanten gezondere keuzes te maken door dit jaar maar liefst 200 gezonde of gezondere varianten van producten te lanceren. De supermarktketen let bij het vernieuwen van bestaande producten meer op het terugdringen van suiker, zout en verzadigde vetten. Zo gaat Jumbo minder suiker verwerken in huismerkproducten en is Jumbo in 2016 al gestart met het terugbrengen van de hoeveelheid suiker in haar huismerkfrisdranken en -sappen met 10 procent.
Gezond eten duur?
Uit onderzoek onder ruim 1.200 Nederlanders in opdracht van Jumbo blijkt dat 58 procent denkt dat gezond eten vaak duurder is dan ongezond eten. Bovendien is 37 procent van de Nederlanders van mening dat het bereiden van een gezonde maaltijd vaak meer tijd kost dan de bereiding van een ongezonde maaltijd. "Uiteindelijk willen mensen het liefst dat lekker en gezond eten gewoon snel en eenvoudig te bereiden is, zonder dat het veel kost", vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Formule en Innovatie Jumbo Supermarkten. "Wij willen daarom laten zien dat gezond eten niet duur of ingewikkeld hoeft te zijn. In 2017 willen we lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen."
Vernieuwde Schijf van Vijf
Jumbo heeft de handen ineengeslagen met het Voedingscentrum. Samen hebben zij een aantal gezonde recepten ontwikkeld die voldoen aan de vernieuwde Schijf van Vijf. Klanten worden wekelijks voorzien van nieuwe recepten waarin elke week een andere groente de hoofdrol speelt.
Deze recepten dragen bij aan het eten van meer groenten en zijn ook heel eenvoudig te bereiden. Ze bestaan uit slechts vijf ingrediënten en zijn binnen 30 minuten klaar. "Samen met Jumbo hebben we een aantal recepten ontwikkeld die helemaal Schijf van Vijf-proof zijn. Met deze recepten laten we zien hoe makkelijk gezond eten is", zegt Gerda Feunekes, directeur van het Voedingscentrum. Tijdens de wintercampagne staan de recepten in het teken van echte wintergroenten zoals boerenkool, spruiten, andijvie en broccoli.
Gezondheidsprogramma voor medewerkers
Jumbo zet nog een stap extra om klanten te helpen gezondere keuzes te maken. "Dat begint bij onze eigen kennis van gezonde voeding", vertelt Colette Cloosterman-van Eerd. "Om ervoor te zorgen dat al onze 65.000 medewerkers weten wat gezonde voeding precies is, volgen zij dit jaar allemaal een training bij de Jumbo Academy waarin zij vertrouwd worden gemaakt met de vernieuwde Schijf van Vijf. Met deze kennis kunnen zij klanten in de winkel nog beter helpen bij het vinden van de juiste ingrediënten voor een lekker, simpel en gezond gerecht."
Bron: Jumbo
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-12-01 "Consument in de EU is de dupe van inkoopprijsverschillen tussen supermarkten"
- 2023-11-24 Onafhankelijke Stichting Beter voor Natuur & Boer opgericht
- 2023-11-17 “Thuisverbruik groenten en fruit daalt, maar ligt nog boven niveau pre-corona"
- 2023-11-10 Lancering Boest voor boerderijwinkels
- 2023-11-03 Mijlpaal van 1000-ste aanbieder en toekomstplannen Lokaal Cadeau
- 2023-11-03 In nieuw Home Shop Center van Albert Heijn doen robots de boodschappen
- 2023-11-03 Supermarkten hebben het lastig met AGF
- 2023-10-27 Vrachtwagens Lidl vóór 2030 volledig elektrisch
- 2023-10-27 Plus, AH, Nettorama en de consolidatietrend
- 2023-10-13 De Fruitstal: Van onbemande kast tot bloeiende winkel
- 2023-10-13 Nettorama nummer 1 supermarkt in AGF, verschil met Lidl wordt groter
- 2023-09-22 "Consument selectiever in kopen gesneden groenten en fruit"
- 2023-09-22 Eerste paal geslagen nieuw AGF-DC van Picnic in Geldermalsen
- 2023-09-15 Forse omzetgroei keurmerken in de supermarkt: +22,8%
- 2023-09-15 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-08 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."