Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dirk van de Broek stopt met multiby-promoties

Niet meer twee halen één betalen bij supermarkt Dirk en daar geven ze meteen een positieve draai aan: "Bij Dirk hoeft u niet méér te kopen om minder te betalen." Het Verenigd Koninkrijk is het eerste land dat de multyby-marketing techniek heeft verboden voor promoties van ongezond voedsel. Dirk gaat verder. "We willen niet dat onze klanten meer kopen dan dat ze nodig hebben. Dit scheelt niet alleen in hun portemonnee, maar ook in verspilling’, zegt de supermarktketen tegen Distrifood.

In Nederland speelt de discussie tot nu toe niet, maar hoofdonderzoeker bij Questonmark Gustaaf Haan hoopt dat Dirk van de Broek deze nu heeft aangezwengeld met hun nieuwe campagne. "Heel fijn om te zien dat ons besluit wordt gezien en gewaardeerd. We willen dat iedereen op Dirk kan rekenen", reageert directeur Mark Huizinga op LinkedIn. 

Bron: Distrifood

Publicatiedatum: