Spanning op de keten. Inkopers noemen prijs en beschikbaarheid als dé thema’s van 2023. In het kader van het Industributiediner legde Distrifood een aantal vragen neer bij de eindverantwoordelijke voor inkoop van Albert Heijn, Superunie, Plus en Jumbo. In magazine De Top zullen de interviews binnenkort verschijnen.
Vlnr, met de klok mee: Wibo van Wijk (Jumbo), Eric Leebeek (Plus), Saïd Belhassan (Superunie), Henk van Harn (Albert Heijn), foto's LinkedIn.
Enkele citaten uit de interviews, gedeeld door Distrifood online. ‘We hebben een verantwoordelijkheid om met elkaar de dagelijkse boodschappen betaalbaar te houden. De prijsstijgingen zijn soms onverklaarbaar hoog. Dat is geen goede ontwikkeling en niet houdbaar wanneer de consument haar koopkracht ziet dalen', zo zegt Eric Leebeek, commercieel directeur Plus:
Saïd Belhassan, verantwoordelijk voor inkoop bij Superunie, zegt over de levernaciers: ‘En wellicht ook accepteren dat een iets mindere procentuele winst in een jaar prima is.’
Klik hier voor het hele artikel
Bron: Distrifood