Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Penny experimenteert met 'ware prijzen'

De Duitse supermarktketen Penny experimenteert aankomende week met zogenoemde ‘ware prijzen’. In de prijs van negen producten worden de kosten voor milieu meegerekend in de verkoopprijs. Het verschil tussen de normale verkoopprijs en de tijdelijke ‘ware prijs’ wordt gedoneerd aan een gemeenschappelijk project voor zuivelboerderijen die willen verduurzamen.

De wetenschappelijke instellingen werken al jarenlang aan de ­methodiek van ‘true cost accounting’. De wetenschappers erkennen dat de exacte berekening onmogelijk is, omdat er enorm veel variabelen meespelen. "Het gaat eerder om een benadering. De berekeningen zijn vooral bedoeld om mensen aan het denken te zetten," zegt Amelie Michalke van de universiteit van Greifswald.

Klik hier voor meer informatie

Publicatiedatum: