Tholen - Drie verse knoflooktelers van Nederland, Biesheuvel Knoflook, Gourmet en Beemster Garlic hebben besloten om samen promotie te maken voor verse knoflook. Laura de Grave, presentator van onder meer 24Kitchen heeft hiervoor verschillende promotiefilmpjes opgenomen en de kick-off was 17 juni, niet toevallig De Dag van de Verse Knoflook.
"Het doel van deze promotiecampagne is om de verse knoflook bekender te maken in Nederland. Zodat men vaker de verse knoflook pakt dan de gedroogde uit China. De verschillen zijn namelijk groot. Van verse knoflook stink je minder uit je mond. Je hoeft niet meer te pielen met de velletjes, want die snijd je gewoon in zijn geheel op en bovendien is onze knoflook niet maanden of misschien wel een jaar oud, maar afgelopen week geplukt", vertelt Arjan Biesheuvel.
Gevraagd naar de verwachtingen voor het seizoen, antwoordt Arjan: "We moeten ze er eerst nog maar eens goed uit zien te krijgen. De weersproblemen begonnen afgelopen najaar al en daar hebben we tot de dag van vandaag mee te maken. Maar daar heeft de hele agrarische sector mee te maken en dat hebben we niet voor het zeggen. Het goede nieuws is dat het verse knoflookseizoen is geopend, dus ren snel naar je supermarkt!"
Voor meer informatie:
[email protected]
[email protected]
[email protected]