Abonneren

Vacatures

"Tweetende tuinders"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Onderzoek maaltijdboxen

Marktleider HelloFresh op de hielen gezeten door Albert Heijn

HelloFresh heeft inmiddels 70% in handen van de maaltijdboxen. Opvallende stijger is de Allerhandebox van Albert Heijn die in een paar maanden tijd op nummer twee is gekomen met een aandeel van 14%. Dat blijkt uit onderzoek van Retail Intelligence Lab onder 1084 consumenten. De kleinere maaltijdboxaanbieders, zoals Streekbox, Mathijsmaaltijdbox en Marleyspoon, liggen dichter bij elkaar met marktaandelen tussen drie en vijf procent. De totale markt zet volgens het onderzoek in Nederland jaarlijks zo'n 225 miljoen euro om.

De klanten van HelloFresh lonken het meest naar de Allerhande box van Albert Heijn, die volgens de onderzoekers profiteert van de sterke merknaam en de associatie met goede kwaliteit. Potentiƫle klanten zijn bereid gemiddeld 23,21 euro neer te tellen voor de maaltijdbox. Dit ligt ver onder de gemiddelde prijs die schommelt tussen de 35 en 40 euro.

Bron: Retail Intelligence Lab

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven