HelloFresh heeft inmiddels 70% in handen van de maaltijdboxen. Opvallende stijger is de Allerhandebox van Albert Heijn die in een paar maanden tijd op nummer twee is gekomen met een aandeel van 14%. Dat blijkt uit onderzoek van Retail Intelligence Lab onder 1084 consumenten. De kleinere maaltijdboxaanbieders, zoals Streekbox, Mathijsmaaltijdbox en Marleyspoon, liggen dichter bij elkaar met marktaandelen tussen drie en vijf procent. De totale markt zet volgens het onderzoek in Nederland jaarlijks zo'n 225 miljoen euro om.
De klanten van HelloFresh lonken het meest naar de Allerhande box van Albert Heijn, die volgens de onderzoekers profiteert van de sterke merknaam en de associatie met goede kwaliteit. Potentiƫle klanten zijn bereid gemiddeld 23,21 euro neer te tellen voor de maaltijdbox. Dit ligt ver onder de gemiddelde prijs die schommelt tussen de 35 en 40 euro.
Bron: Retail Intelligence Lab


Abonneren
Vacatures
"Tweetende tuinders"
Top 5 - gisteren
- "Dat Duitsland en het Verenigd Koninkrijk in deze tijd nog oude uien hebben is nooit vertoond"
- "Met onze winterui Panther beschik je eind juni al over een kwalitatieve zaaiui waarmee je alle kanten op kunt"
- "Uienhandel en opslag maakt ons een ideale schakel tussen producent en afnemer"
- André Boot (Hazera) in het huwelijksbootje gestapt
- “Wij zien dit jaar een hoge toename van uienvliegschade"
Top 5 - afgelopen week
- 2.500 bezoekers op Open Dag CZAV/Rusthoeve
- Dripirrigatieproef (15 hectare) dit jaar gecombineerd met fertigatie
- Uit de oude doos: Jonika
- "Onze fabrieksvloer spreekt voor zich: je ziet meteen dat het hier schoon is, ondanks de grote volumes die we verwerken"
- "Ondanks recordexport is de stemming op de uienmarkt nagenoeg het hele seizoen flauw geweest"
Top 5 - afgelopen maand
- "Redelijke vraag, groot aanbod en zenuwachtige telers op uienmarkt"
- 2.500 bezoekers op Open Dag CZAV/Rusthoeve
- Dripirrigatieproef (15 hectare) dit jaar gecombineerd met fertigatie
- Uit de oude doos: Jonika
- "Onze fabrieksvloer spreekt voor zich: je ziet meteen dat het hier schoon is, ondanks de grote volumes die we verwerken"
Weer
Onderzoek maaltijdboxen
Marktleider HelloFresh op de hielen gezeten door Albert Heijn
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2020-05-22 ADN stelt protocol op voor '1,5 meter samenleving'
- 2020-05-22 Postcodeloterij deelt 17,5 miljoen aan cadeaukaarten uit, te besteden bij versondernemers
- 2018-08-29 Arco Pieper parkeert winkelwagen definitief
- 2018-08-27 Landwaart vernieuwt groentenschap en -gerechten
- 2018-08-24 Speciaalzaken zijn de dupe van afschaffing dividendbelasting en BTW-verhoging
- 2018-08-24 Groenten & Zo stopt met verkoopstal door aanhoudende diefstallen
- 2018-08-22 Udea introduceert Puur NL zachtfruit
- 2018-08-17 "Wekelijks verkoop ik 50 kisten Delbare"
- 2018-07-20 "Opvallende stijging aantal nieuwe groentespeciaalzaken"
- 2018-07-03 Droogte: Minder producten, meer werk, hogere prijzen
- 2018-06-29 Groentewinkel breidt uit met eetgelegenheid en terras
- 2018-06-01 Marktgroei in peulvruchten en Afrikaanse producten
- 2018-06-01 Omzet korte keten stijgt door betere verkoop boerenmarkt
- 2018-05-30 De Haagse Markt: Oer-Hollands en fruitig exotisch
- 2018-05-18 Nieuwe aardappelpresentatie maakt zelfkeus gemakkelijk
- 2018-04-20 Focus op verleiden en binden van klanten
- 2018-03-21 Groenten en Fruit De Meyer combineert groot- en kleinhandel
- 2018-03-02 800 ambulante AGF'ers in Nederland
- 2018-02-26 “80 procent van de detaillisten heeft het moeilijk”
- 2018-01-18 Curaçao wil minder afhankelijk worden van Venezuela