Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Onderzoek maaltijdboxen

Marktleider HelloFresh op de hielen gezeten door Albert Heijn

HelloFresh heeft inmiddels 70% in handen van de maaltijdboxen. Opvallende stijger is de Allerhandebox van Albert Heijn die in een paar maanden tijd op nummer twee is gekomen met een aandeel van 14%. Dat blijkt uit onderzoek van Retail Intelligence Lab onder 1084 consumenten. De kleinere maaltijdboxaanbieders, zoals Streekbox, Mathijsmaaltijdbox en Marleyspoon, liggen dichter bij elkaar met marktaandelen tussen drie en vijf procent. De totale markt zet volgens het onderzoek in Nederland jaarlijks zo'n 225 miljoen euro om.

De klanten van HelloFresh lonken het meest naar de Allerhande box van Albert Heijn, die volgens de onderzoekers profiteert van de sterke merknaam en de associatie met goede kwaliteit. Potentiƫle klanten zijn bereid gemiddeld 23,21 euro neer te tellen voor de maaltijdbox. Dit ligt ver onder de gemiddelde prijs die schommelt tussen de 35 en 40 euro.

Bron: Retail Intelligence Lab
Publicatiedatum: