Het motto van Matteo Freddi is meer smaak, meer charme en meer waarde. "Meer smaak, omdat we hiervoor naar de beste teler in de regio's van Reggio Emilia, Parma en Piacenza hebben gezocht. Meer charme vanwege de vorm. En meer waarde verwijst naar de winstgevendheid van het product."
De sjalotten van Freddi.
"Ons doel is om een alternatief te geven voor de Franse sjalot. De Franse sjalot kost de ene dag €1 en de andere €2. Met ons project willen we alle spelers in de markt tevreden stellen. Als de telers tevreden zijn, investeren ze in certificaten en nieuwe machines en zijn ze bereid om te luisteren naar advies. Retailers zijn tegelijkertijd gegarandeerd dat ze een product van hoge kwaliteit in huis halen."
Volgens Matteo Freddi kunnen de volumes voor elk platform worden aangepast. "Als een product goed is, moet dit niet alleen worden beloond met een sterke prijs, maar ook met een goede planning. Niet iedereen doet dit, maar als wij het niet doen snijden we onszelf in de vingers."
"De zaaisjalot is een nicheproduct dat afhankelijk is van de vraag. Telers produceren alleen als ze zeker weten dat ze hun producten kunnen verkopen, te meer omdat de investering voor zaaisjalotten vrij hoog is. En dat willen we ook zo, anders lopen we risico op het soort situatie zoals met golden uien dit jaar." De teelt van deze uiensoort nam rap toe na een seizoen waarin sprake was van lucratieve prijzen. In het daaropvolgende seizoen stortte de markt echter in door een overschot in verband met de fors toegenomen productie.
Contact:
Freddi Prodotti Ortofrutticoli S.n.c.
Via Lama, 41
Calerno di S. Ilario d'Enza (RE)
Tel.: (+39) 0522 679831
Fax: (+39) 0522 679854
Email: commerciale@cipollefreddi.it
Web: www.cipollefreddi.it