Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
1 op 8 telers gebruikt social media voor promotie
Uit de AkkerbouwScanner van AgriDirect blijkt dat 12,7% van de benaderde akkerbouwers gebruik maakt van social media om het bedrijf en/of producten te promoten.
Tijdens deze telefonische inventarisatie worden momenteel Nederlandse akkerbouwers telefonisch benaderd met vragen over hun agrarische activiteiten, toekomst- en investeringsplannen. Een representatieve steekproef van 275 Nederlandse akkerbouwers heeft vragen beantwoord over de inzet van social media ten behoeve van hun bedrijf.
Akkerbouwers tussen 51 en 55 jaar oud
In de Nederlandse akkerbouwsector zet 12,7% van de agrariƫrs social media in om het bedrijf en/of producten te promoten. Ruim 86% gebruikt daarentegen geen van deze media ten behoeve van het bedrijf.
Als er gekeken wordt naar het professioneel gebruik van social media naar leeftijd dan blijkt dat akkerbouwers tussen 51 en 55 jaar het meest gebruik hiervan maken (19,5%). Akkerbouwers tussen de 66 en 70 jaar gebruiken het minst social media voor promotiedoeleinden.
Facebook en Twitter zijn het populairst
Er werd ook aan de akkerbouwers gevraagd welke social media ze inzetten om hun bedrijf en/of product te promoten. Facebook blijkt met 63,9% verreweg het populairste sociale medium te zijn voor professioneel gebruik. 13,9% van de benaderde akkerbouwers gebruikt Twitter. 5,6% gebruikt Instagram en/of LinkedIn. Slechts 2,8% gebruikt Youtube en/of discussie fora.