Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Auchan verlaagt agressief de prijzen
Auchan wil zijn prijzen verlagen en de promotie verhogen om zo weer meer winst te maken. Dit laat de groep weten naar aanleiding van de recente, zwakke financiële resultaten. Auchan wil de directe concurrentie met Leclerc aangaan. Om te beginnen introduceert de groep een agressievere prijsmethode. Daarnaast willen ze zich ook richten op internationale uitbreiding.
Volgens de groep blijft het 'Drive' concept het goed doen. Steeds meer consumenten bezoeken de vernieuwde winkels waarbij ze gebruik maken van de dienst. De Auchan City en A2Pas concepten voldoen echter niet aan de verwachtingen en zullen voorlopig niet worden uitgebreid.
De nettowinst van de groep steeg in 2011 met 14,9% tot €810 miljoen, ondanks het feit dat de onderliggende winst met 9% daalde evenals EBITDA dat met 5,5% daalde naar €2,38 miljard. De verkoop steeg met een bescheiden 4,4% naar €44,4 miljard. Dit kwam met name door de buitenlandse ondernemingen (+13.6%) die er voor zorgden dat de daling in Europa (-1.3%) kon worden gecompenseerd.
Auchan noemde de resultaten 'erg acceptabel, kijkende naar de verslechterende economische omstandigheden van de afgelopen zomer'. Daar voegden ze aan toe dat de Europese vestigingen wel hadden geleden doordat 'de cliënten de gevolgen van de crisis en de bezuinigingen ondervonden'.