Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zandijk Uien gaat vol vertrouwen toekomst tegemoet

Zandijk Uien is het bedrijf van vader Adrie en zoon Kees Zandijk, dat zich vanaf de oprichting in 1990 heeft gespecialiseerd in de handel van uien. Dat de sector een paar slechte jaren achter de rug heeft, heeft geen afbreuk gedaan aan de voorliefde van de familie Zandijk voor het product ‘ui’ en voor de focus die het bedrijf al sinds 1990 heeft in de handel in uien. “De handel in uien heeft ons altijd na aan het hart gelegen”, vertelt Adrie Zandijk. “Het product. De contacten met telers en verwerkers. De grilligheden waar je in deze sector ontegenzeggelijk mee te maken hebt. Het is de wereld waar wij ons in thuis voelen, de wereld waar wij het beste in gedijen.”



Zandijk Uien bevaart in die wereld haar eigen weg. Kees Zandijk: “Wij hechten aan relaties, zowel naar de telers als naar de verwerkers toe. Onze rol daarin is het beste in allebei naar boven halen. Zorgen dat iedereen krijgt wat hem toekomt, in kwaliteit en in vergoeding. Dat vergt onder meer dat je meedenkt. Dat je een
teler in een vroeg stadium adviseert. Maar ook dat je de vinger aan de pols houdt, in elke fase van de teelt. Vanuit het besef dat we als sector een gezamenlijk doel dienen: een goed product op de markt zetten, elk jaar weer.”

De markt is de laatste jaren enorm veranderd, erkennen beiden. “De markt is transparanter geworden en daardoor ook sneller. Iedereen is op de hoogte van de prijzen en opbrengsten. Dat maakt de handel oprechter en komt de markt ten goede. De kwaliteit is, nog meer dan vroeger het geval was, het uitgangspunt geworden. Dat is een goede zaak, vinden wij.”

Die ontwikkeling sterkt het vertrouwen van de firma Zandijk in de toekomst. En om dat te onderstrepen, heeft het bedrijf uit Emmeloord eerder dit jaar een compleet nieuwe, frisse uitstraling aangenomen, waaronder een nieuwe huisstijl en een nieuwe website. “De wereldbevolking groeit en daarmee de vraag naar voedsel. Nederland blijft een heel prominente rol spelen in het voorzien van die vraag. Op voorwaarde dat we blijven investeren in kwaliteit. Met de nieuwe uitstraling hebben wij
in ieder geval aan willen geven dat wij daar in meegaan. Laat de toekomst maar beginnen."

Bron: Uien Magazine, De Groot & Slot
Publicatiedatum: