Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Duitse consument is gezondheidsbewust"

Het huidige Spaanse citrusseizoen verloopt moeilijk wat toe te schrijven is aan verschillende factoren. "Vochtige omstandigheden, slagregens en zware verliezen hebben er toe geleid dat er soms geen aanvoer meer was. Desondanks zijn we er er in geslaagd al onze producten te leveren, " legt Juan Llombart uit, directeur van het Spaans-Duitse Llombart.

Bedrijfsgeschiedenis van 56 jaar
Miguel Llombart heeft in de zestiger jaren een distributiebedrijf opgericht voor citrus in het Duitse Kehl, een stad die vanuit logistiek oogpunt gunstig gelegen is.

Juan LLombart, rechts, tezamen met het Llombart team.

In 1981 werd Llombart Spanje opgericht voor de export van citrus, steenfruit, groenten en sla. Llombart Spanje coördineert de export naar Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk, Canada en de Verenigde Staten. De distributie binnen Duitsland en de export naar Oostenrijk en Italië worden gecoördineerd door het kantoor in Duitsland.

Sindsdien heeft het bedrijf veel nieuwe ontwikkelingen doorgemaakt en is het zich onder meer gaan bezighouden met de import van groenten en het uitvoeren van kwaliteitscontroles om zijn dienstverlening nog verder te verbeteren.

De Duiste consument hecht veel waarde aan gezondheid
De Duitse markt is het belangrijkst voor Llombart. "Hoewel we niet over officiële cijfers met betrekking tot de citrusconsumptie beschikken, kunnen we als bedrijf wel een analyse maken op basis van onze klanten," legt Llombart uit. "Ik denk niet dat de groei van citrusvolumes stabiel is. Dit is te wijten aan de aanvoer van verschillende fruitsoorten en de prijs-kwaliteitsverhouding die geboden wordt. We moeten goede producten leveren en de consument laat zijn keuze ook afhangen van de gezonde eigenschappen van een product." Volgens Llombart is het gezondheidsaspect erg belangrijk voor de Duitse consument en hij ziet in dit opzicht dan ook veel mogelijkheden voor andere productcategorieën.

Spanje zorgt nooit voor onaangename verrassingen
Llombart vermarkt voornamelijk citrus van Spaanse origine hoewel het bedrijf ook importeert uit Italië. "We werken samen met professionele telers en handelaren in Spanje. Bij ons komt de klant niet voor onaangename verrassingen te staan. Wanneer we van mening zijn dat een product niet voldoet, dan adviseren wij onze klant hierover en leggen wij uit dat buurlanden misschien een betere kwaliteit kunnen leveren."

"Ik zou ons bedrijf beschrijven als servicegericht en door onze ruime ervaring weten we heel goed hoe we de productie, distributie en kwaliteitscontrole moeten coördineren. We selecteren de merken waarmee wij werken zorgvuldig zoals Valensina, Sonnenkinder, Klein aber Fein en Pretty in Pink. Het is onze bedrijfsfilosofie om te streven naar een constante kwaliteit en om dit te garanderen in de hele keten. Dit vereist grote nauwkeurigheid en kan soms moeilijk te realiseren zijn in deze sector. Toch zijn we hierin geslaagd anders waren we nooit gekomen waar we nu zijn," aldus Llombart.

Llombart zal aanwezig zijn tijdens de vakbeurs Fruit Logistica, paviljoen 5.2, stand A-01.

Voor meer informatie:
Juan Llombart
LLOMBART
T:+49 7821 9397-17
M: +49 173 3280 820
juan@llombart.de
http://www.llombart.de
Publicatiedatum: