"Vanaf 20 augustus wordt in Shandong de verse knoflook in koelopslag gezet. Daarna zullen de prijzen geleidelijk toenemen om te compenseren voor de kosten van de bewaring. De knoflookprijzen van dit jaar zijn iets hoger dan die van vorig jaar, maar misschien stabiliseert de markt zich vanaf de tweede helft van augustus."
"De vraag naar biologische knoflook neemt in Europa toe. Dit soort knoflook is het meest in trek in de Noord-Amerikaanse en Europese markten. De omzet van biologische knoflook is in China niet noemenswaardig hoog. In november beginnen we met nieuwe aanplantingen, die vanaf mei volgend jaar kunnen worden geoogst. Omdat de knoflookprijzen dit jaar zo sterk waren, zou het kunnen dat de totale volumes aan knoflook volgend jaar toenemen."
Indonesië en uitbreiding in het buitenland
"Een groot deel van de Indonesische knoflookmarkt is in handen van Chinese bedrijven. In deze regio word Mandarijn als voertaal gebruikt. Dit geldt ook voor andere markten in Zuid-Oost-Azië, zoals Maleisië. Het is echter moeilijker om buiten deze markten nieuwe klanten te vinden. Twee keer per jaar wordt de International Canton Fair georganiseerd. Deze is voor ons erg belangrijk om in contact te komen met nieuwe klanten. Daarnaast zijn we actief op een groot aantal online platforms, zoals Alibaba en China Suppliers. De taalbarrière wordt dan heel snel een probleem, maar ons team spreekt goed Engels en we kunnen ook via mail goed in het Engels communiceren."
"In bepaalde delen van de Europese knoflookmarkt is steeds meer sprake van concurrentie. De groei van de markt is echter gestabiliseerd, waardoor de prijzen lager worden. Dit is ook gebeurd met de export van Chinese gember naar Europa. Er zijn echter ook landen in Europa waar nog wel groeimogelijkheden zijn zoals Spanje, Italië, Rusland, het Verenigd Koninkrijk en Polen. Deze landen zijn nog niet allemaal even goed gewend aan het gebruik van online platformen. In Italië zijn bijvoorbeeld minder inkopers actief op Alibaba dan in het Verenigd Koninkrijk."
"De concurrentie neemt ook toe in de rest van de wereld. Er komen steeds meer bedrijven die naar een aandeel in deze markt zoeken. Het knoflook dat door al deze bedrijven wordt verkocht, lijkt echter erg op elkaar. Wij kunnen ons onderscheiden door ons te richten op biologisch knoflook. Ook helpt de online omzet hierbij. In de toekomst willen we daarom het aantal landen waar we naartoe exporteren vergroten."
Voor meer informatie:
Ricky
Jinxiang Fanghua Trade Co.Ltd.
www.garlic.hk
Email: zhiliyin@126.com
Contact number: +86 1531 8197 175