"De prijzen zijn hoog, terwijl vraag en aanbod met elkaar in evenwicht zijn. Hierdoor zijn de winstmarges van onze telers verbeterd. Ondanks dat ligt de prijs van Chinees knoflook nog steeds 40% lager dan dat van Peruaans knoflook. We kunnen hierdoor niet concurreren op markten waar prijs van doorslaggevend belang is. Dit jaar is er echter een schaarste aan knoflook. De prijs is hierdoor veel beter en daarmee ontstaan nieuwe mogelijkheden zoals de Australische markt. Met een paar maanden kunnen we grote roze knoflook leveren, waar op de Australische markt veel vraag naar is. Zodoende hebben we hiermee een uitstekende gelegenheid om die markt op te gaan," legt Gregory uit.
De weersomstandigheden zijn dit jaar voor de teelt erg gunstig geweest. Er waren genoeg koude periodes zodat het knoflook tot een goede kwaliteit en omvang kon groeien.
Voor meer informatie:
Gregory Vickers
White Lion Foods
T: +51 964307071
E: greg@whitelionfoods.com
www.whitelionfoods.com